Článek
Pokud jste náhodou toužili po modernizovaném BMW M8 Competition, ale už si jej stihl pořídit váš soused, nezoufejte. Naštěstí pro vás ani Alpina neusnula na vavřínech a připravila soubor (byť drobných) úprav a vylepšení, aby zase o kousek posunula pravidla hry a způsobila svému zlému dvojčeti zase o trochu horší spaní.
Alpina B8 podobně jako BMW M8 vychází z osmičkové řady. Avšak kde u vozů divize M dochází k přerodu na okruhové pily, odkojené na neblaze proslulém Nürburgringu, tam se úpravce Alpina snaží vozy BMW připravovat více pro potřeby reálného světa. Vozy z Buchloe tedy zpravidla bývají v porovnání se svými protějšky z Mnichova tak nějak pohodlnější a využitelnější. Ale znamená to, že jsou i pomalejší? Pche, nenechte se vysmát!
4,4l dvakrát přeplňovaný osmiválec v Alpině B8 totiž dává výkon 622 koní a 800 Nm točivého momentu, takže hraje stejnou výkonovou ligu jako „em-osmička“. Tento výkon putuje přes osmistupňový automat z dílen ZF na všechna čtyři kola, díky čemuž zrychlí z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 322 km/h. Zajímavé je, že Alpina B8 má kromě pohonu všech kol také řízení všech kol, BMW M8 ne.
Zvenku nedošlo na žádné velké změny, protože to ani moc nebylo třeba – patrně nejzásadnější novinkou je tak v poslední době poměrně moderní podsvícená maska, kterou tvoří tradiční ledvinky. Komfortnější (a exkluzivnější) alternativa k M8 potom podle tradice jezdí na mnohopaprskových kovaných kolech o průměru jednadvacet palců vpředu i vzadu. Ty obouvají „papuče“ o rozměrech 245/35 ZR21, respektive 285/30 ZR21 od firmy Pirelli, M8 tradičně jezdí na Michelinech.
Typickými barevnými volbami u úpravce Alpina, který byl jen pro správnost před pár lety německými úřady oficiálně schválen jako automobilka, jsou klasické laky Alpina Blue a Alpina Green, ale lidé z individualizačního programu vám milerádi namíchají libovolný barevný odstín – zajímavé je, že běžně dostupné jsou rovněž i barevné odstíny z továrního programu BMW Individual. Stejně jako barva exteriéru i čalounění a celkové provedení interiéru mohou být ušity na míru každému zákazníkovi.
Ohledně vybavení interiéru je to velmi podobná písnička jako u faceliftované řady 8 a M8. „Alpiňácký“ Live Cockpit Professional displej, který zprostředkovává informačně-zábavní systém, má teď úhlopříčku 12,3 palce oproti předešlým 10 palcům, tedy prakticky stejně, jako tomu je u digitálního přístrojového panelu, který prosvítá skrz modře prošívaný volant.
Modernizovaný typ B8 se dostane do prodeje v červenci letošního roku, ceny potom začínají na částce 162 100 eur, tedy v přepočtu lehce nad 4 miliony korun, což je velmi, velmi blízko zlému dvojčeti, BMW M8 Competition. Ruku na srdce, M8 bude dost možná lépe fungovat v Zeleném pekle, ale vzhledem k tomu, že na okruh obecně drtivá většina majitelů M8 nikdy nezavítá, se zdá najednou Alpina být velmi lákavou alternativou.