Hlavní obsah

Alpina B8 Gran Coupé: Elegantní balistická střela se dočkala modernizace

Foto: Alpina

Všestranným luxusním grand tourerům, které kombinují prestiž s královským komfortem a zároveň s drtivou rychlostí za jakýchkoliv podmínek, se dnes poměrně daří. Přesto se i tak najde někdo, kdo by si přál ještě o špetku více exkluzivity – k takovým nejčastěji patří potenciální zákazníci BMW M, kteří se nakonec rozhodnou zavolat do Alpiny. Příkladem budiž modernizovaný typ B8 Gran Coupé.

Článek

Pokud jste náhodou toužili po modernizovaném BMW M8 Competition, ale už si jej stihl pořídit váš soused, nezoufejte. Naštěstí pro vás ani Alpina neusnula na vavřínech a připravila soubor (byť drobných) úprav a vylepšení, aby zase o kousek posunula pravidla hry a způsobila svému zlému dvojčeti zase o trochu horší spaní.

Foto: Alpina

Alpina B8 Gran Coupé možná nemá takové jméno jako motorsportovní BMW M8, ale v reálném světě by dost možná mohla dávat větší smysl

Alpina B8 podobně jako BMW M8 vychází z osmičkové řady. Avšak kde u vozů divize M dochází k přerodu na okruhové pily, odkojené na neblaze proslulém Nürburgringu, tam se úpravce Alpina snaží vozy BMW připravovat více pro potřeby reálného světa. Vozy z Buchloe tedy zpravidla bývají v porovnání se svými protějšky z Mnichova tak nějak pohodlnější a využitelnější. Ale znamená to, že jsou i pomalejší? Pche, nenechte se vysmát!

4,4l dvakrát přeplňovaný osmiválec v Alpině B8 totiž dává výkon 622 koní a 800 Nm točivého momentu, takže hraje stejnou výkonovou ligu jako „em-osmička“. Tento výkon putuje přes osmistupňový automat z dílen ZF na všechna čtyři kola, díky čemuž zrychlí z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 322 km/h. Zajímavé je, že Alpina B8 má kromě pohonu všech kol také řízení všech kol, BMW M8 ne.

Zvenku nedošlo na žádné velké změny, protože to ani moc nebylo třeba – patrně nejzásadnější novinkou je tak v poslední době poměrně moderní podsvícená maska, kterou tvoří tradiční ledvinky. Komfortnější (a exkluzivnější) alternativa k M8 potom podle tradice jezdí na mnohopaprskových kovaných kolech o průměru jednadvacet palců vpředu i vzadu. Ty obouvají „papuče“ o rozměrech 245/35 ZR21, respektive 285/30 ZR21 od firmy Pirelli, M8 tradičně jezdí na Michelinech.

Foto: Alpina

Co interiér Alpiny B8 ztrácí na sportovnosti, to dohání komfortem a exkluzivitou

Typickými barevnými volbami u úpravce Alpina, který byl jen pro správnost před pár lety německými úřady oficiálně schválen jako automobilka, jsou klasické laky Alpina Blue a Alpina Green, ale lidé z individualizačního programu vám milerádi namíchají libovolný barevný odstín – zajímavé je, že běžně dostupné jsou rovněž i barevné odstíny z továrního programu BMW Individual. Stejně jako barva exteriéru i čalounění a celkové provedení interiéru mohou být ušity na míru každému zákazníkovi.

Ohledně vybavení interiéru je to velmi podobná písnička jako u faceliftované řady 8 a M8. „Alpiňácký“ Live Cockpit Professional displej, který zprostředkovává informačně-zábavní systém, má teď úhlopříčku 12,3 palce oproti předešlým 10 palcům, tedy prakticky stejně, jako tomu je u digitálního přístrojového panelu, který prosvítá skrz modře prošívaný volant.

Modernizovaný typ B8 se dostane do prodeje v červenci letošního roku, ceny potom začínají na částce 162 100 eur, tedy v přepočtu lehce nad 4 miliony korun, což je velmi, velmi blízko zlému dvojčeti, BMW M8 Competition. Ruku na srdce, M8 bude dost možná lépe fungovat v Zeleném pekle, ale vzhledem k tomu, že na okruh obecně drtivá většina majitelů M8 nikdy nezavítá, se zdá najednou Alpina být velmi lákavou alternativou.

Načítám