Článek
Je to samozřejmě logický krok, nabídnout auto v rostoucím a hojně zastoupeném segmentu, sedan s pohonem zadních kol vás v dnešní době opravdu nevytrhne, Alfa Romeo Giulia o tom ví své. A tak i slavná italská značka zaměřená na sport vstupuje do segmentu B, s výškou 1,5 metru je někde mezi Škodou Fabia a spíš už crossoverem Peugeot 2008. Na délku pak malá alfička měří 4,17 metru a do šířky zabírá 1,78. Jak píšu, malé auto. Pokud v něm vidíte kvůli lehce zvýšené karoserii crossover, vymlouvat vám to nebudeme.
Peugeot 2008 jsem nezmínil náhodou, právě s ním sdílí Alfa Romeo Junior techniku. Vzhledem k příslušnosti ke koncernu Stellantis další logická volba. V prvé řadě jsem rád – a prodejci Alfy Romeo jistě také - že nezůstalo jen u elektrické verze, ale jestli má ta spalovací něco společného se sportovní image italské značky, nechám na vašem zvážení. Jedinou spalovací možností je totiž verze Ibrida s mild-hybridní tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 136 koní a šestistupňovým automatem.
Na druhou stranu, za tuto specifikaci zaplatíte díky akci právě těch celkem zajímavých 649 000 Kč, ve výbavě přitom najdeme třeba Full-LED světlomety, sedmnáctipalcové liťáky, adaptivní tempomat nebo digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce.
Sportovněji už vypadá specifikace Veloce 280, která nabídne už… trefa, 280 koní. Jedná se (však) o nejvýkonnější verzi elektropohonu, ten standardně nabídne 156 koní a dojezd 410 kilometrů. Kolik zvládne silnější Veloce 280, s tím se Alfa nepochlubila. Cenu známe, ta činí nejméně 1 219 000 Kč, za výchozí elektriku potom zaplatíte minimálně 899 000 Kč.
Jsem zvědavý, jak bude novinka jezdit, Alfa prý mákla na podvozku (naladění tlumičů, stabilizátorů i řízení), abychom si Juniora s dalšími koncernovými béčky nespletli. Neříkám, že to nebude hrát vůbec žádnou roli, ale pro cílovku bude nejspíš podstatnější design a stále jistá výjimečnost značky. Jezdit Alfou zní stále trochu jinak než Peugeotem.
Samotný vzhled také nechám na vás, já osobně – nebýt povědomého trojúhelníku - v Juniorovi typickou Alfu Romeo moc nevidím. Ale tak, třeba se bude prodávat dobře a díky Junioru si Italové dovolí nějakou tu zase trochu typičtější Alfu.