Hlavní obsah

Alfa Romeo uvedla na český trh konečně zajímavou novinku. V základu nestojí moc, ale jestli se zamilujete, těžko říct

Foto: Alfa Romeo

Nové auto od Alfy Romeo, to je skoro na slavobránu. Zvlášť, když novinkový Junior může zamířit mezi širší publikum, vždyť začíná na částce 649 000 Kč. Pro tradiční fandy ale tohle auto nejspíš nebude.

Článek

Je to samozřejmě logický krok, nabídnout auto v rostoucím a hojně zastoupeném segmentu, sedan s pohonem zadních kol vás v dnešní době opravdu nevytrhne, Alfa Romeo Giulia o tom ví své. A tak i slavná italská značka zaměřená na sport vstupuje do segmentu B, s výškou 1,5 metru je někde mezi Škodou Fabia a spíš už crossoverem Peugeot 2008. Na délku pak malá alfička měří 4,17 metru a do šířky zabírá 1,78. Jak píšu, malé auto. Pokud v něm vidíte kvůli lehce zvýšené karoserii crossover, vymlouvat vám to nebudeme.

Peugeot 2008 jsem nezmínil náhodou, právě s ním sdílí Alfa Romeo Junior techniku. Vzhledem k příslušnosti ke koncernu Stellantis další logická volba. V prvé řadě jsem rád – a prodejci Alfy Romeo jistě také - že nezůstalo jen u elektrické verze, ale jestli má ta spalovací něco společného se sportovní image italské značky, nechám na vašem zvážení. Jedinou spalovací možností je totiž verze Ibrida s mild-hybridní tříválcovou dvanáctistovkou o výkonu 136 koní a šestistupňovým automatem.

Na druhou stranu, za tuto specifikaci zaplatíte díky akci právě těch celkem zajímavých 649 000 Kč, ve výbavě přitom najdeme třeba Full-LED světlomety, sedmnáctipalcové liťáky, adaptivní tempomat nebo digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce.

Sportovněji už vypadá specifikace Veloce 280, která nabídne už… trefa, 280 koní. Jedná se (však) o nejvýkonnější verzi elektropohonu, ten standardně nabídne 156 koní a dojezd 410 kilometrů. Kolik zvládne silnější Veloce 280, s tím se Alfa nepochlubila. Cenu známe, ta činí nejméně 1 219 000 Kč, za výchozí elektriku potom zaplatíte minimálně 899 000 Kč.

Jsem zvědavý, jak bude novinka jezdit, Alfa prý mákla na podvozku (naladění tlumičů, stabilizátorů i řízení), abychom si Juniora s dalšími koncernovými béčky nespletli. Neříkám, že to nebude hrát vůbec žádnou roli, ale pro cílovku bude nejspíš podstatnější design a stále jistá výjimečnost značky. Jezdit Alfou zní stále trochu jinak než Peugeotem.

Samotný vzhled také nechám na vás, já osobně – nebýt povědomého trojúhelníku - v Juniorovi typickou Alfu Romeo moc nevidím. Ale tak, třeba se bude prodávat dobře a díky Junioru si Italové dovolí nějakou tu zase trochu typičtější Alfu.

Načítám