Hlavní obsah

Alfa Romeo modernizovala Giulii a SUV Stelvio. Dostaly luxusní stupeň výbavy, samy si ohlídají původ

Foto: Alfa Romeo

Giulia a Stelvio dostávají novou optiku předních svítilen, čímž se designově sjednocují s novinkou Tonale. Kromě toho mají modernější interiéry a přibyl nový stupeň výbavy

Konkurence nikdy nespí, a tak i Alfa Romeo musí své modely udržovat svěží – byť zrovna design je parketa, ve které exceluje. Jde tu tedy převážně drobnosti a vizuální záležitosti jako například nový „světelný podpis“, digitální přístrojový displej v interiéru nebo poslední dobou velmi oblíbená luxusní verze vrcholné výbavy.

Článek

Alfa Romeo Giulia vstoupila na trh v roce 2016, SUV Stelvio následovalo o rok později. Oba modely díky šarmantnímu designu vypadají stále dobře, ale konkurence je nesmlouvavá a je třeba držet krok s dobou. Automobilka navíc tímto faceliftem sjednotila designový jazyk svých modelů, který Giulia a Stelvio přebírají od novinky Tonale.

Foto: Alfa Romeo

Facelift se dotkl také SUV Stelvio, oba modely teď budou mít „světelný podpis“ prakticky shodný s  novinkou Tonale

Jak už zaznělo v úvodu, nebylo třeba zásadních změn. Giulia a Stelvio teď tedy dostávají v základu adaptivní svítilny s technologií Matrix LED, na klasickou notu pak Alfa zahrála mírnou úpravou typické mřížky chladiče „Tribolo“, která se nechala inspirovat sportovním kupé SZ z osmdesátých let.

Kromě optiky předních světel sdílené s novinkou se teď oba modely blíží typu Tonale také v interiéru. Potvrzuje to například nový digitální přístrojový displej o úhlopříčce 12,3 palce. Lidé od Alfy si pak vyhráli s grafikou přístrojového štítu – v režimu „Heritage“ připomíná analogové budíky původního typu Giulia z šedesátých let.

V režimu „Evolved“ ukazuje více současný design, kdežto v režimu „Relaxed“ zase nabízí příjemně jednoduché rozhraní zbavené veškerých rušivých elementů, které řidič ocení zejména při dlouhých dálničních přesunech.

Novou funkcí převzatou z modelu Tonale je také digitální monitorování původu vozu a servisní historie, což by dle výrobce mělo pomoci držet hodnotu daných vozů a v neposlední řadě pomoci příznivcům značky odhalit pochybné prodejce ojetých vozů. Faceliftované vozy Giulia a Stelvio pak mají vstoupit na trh někdy v únoru 2023, přičemž jednotlivé stupně výbavy by měly být o něco jednodušší než doposud.

Vstupní verzi bude i nadále představovat verze Super, která však bude pro nadšené řidiče možná nejlákavější, neboť jde o jedinou civilní Giulii s pohonem zadních kol, bude také možnost vůz vybavit o balíček Sprint obsahující sportovní vizuální doplňky. Verze Ti dostanou bohatší základní výbavu a nebude chybět ani příplatkový balíček Veloce.

Alfa Romeo Giulia – galerie:

Opomenout nesmíme ani nový luxusní stupeň výbavy Competizione – vozy v této specifikaci bezpečně poznáme podle slušivého matně šedého laku, 19palcových černých kol s diamantovým lemováním (Stelvio bude mít dokonce jednadvacítky), zpoza kterých prosvítají kontrastní sytě červené brzdové třmeny. Uvnitř se pak tato výbava vyznačuje palubní deskou potaženou kůží.

Vrcholná výbava Competizione ztělesňuje něco jako „vrcholné vyjádření esence značky Alfa Romeo z hlediska stylu, výkonu a technologií“, jak zmiňuje výrobce – pro ty největší fajnšmekry tu pak pořád jsou samostatné sportovní verze Quadrifoglio.

Alfa Romeo Stelvio – galerie:

Závěrem jen připomeňme, že v nabídce jsou dvě benzinové a dvě naftové motorizace. Benzinový dvoulitr dává ve verzi Super výkon 200 koní a 330 Nm a z civilních Giulií jde o jedinou verzi se zadním pohonem, výkonnější verze o výkonu 280 koní a 400 Nm pak má v základu pohon všech kol. Obě motorizace jsou však spřaženy s osmistupňovou automatickou převodovkou z dílen ZF.

Dvě varianty výkonu nabízí také 2,2 litrové diesely JTD. První varianta má 190 koní a 450 Nm a pohání všechna čtyři kola. Totéž platí pro variantu o výkonu 210 koní a 470 Nm, obě motorizace pak kromě pohonu všech kol sdílejí i osvědčený osmistupňový automat. Stejné technické údaje platí i pro typ Stelvio – s tím rozdílem, že tam mají všechny motorizace pohon všech kol.

Načítám