Článek
Ale ještě než se k ceně dostaneme, pojďme si připomenout právě onen netradiční příběh. Alfu Romeo GT Veloce si Karel Gott pořídil jako novou v roce 1972, a to v provedení s dvoulitrovým čtyřválcem.
Neužil si ji ale zas tak moc dlouho. V červnu 1973 totiž Gott s vozem havaroval v Novém Strašecí. Mistra přepadl náhle déšť a v zatáčce dostal smyk, který vyústil v několik přemetů, jak zavzpomínal pro deník Blesk.
Přiznal, že nebyl připoutaný, takže skočil na zadní sedadla, schoulil se a chránil si hlavu. To mu prý zachránilo život, protože střecha vozu byla údajně zdeformovaná do úrovně dveří. Výsledkem kolize bylo jen mistrovo nateklé koleno.
Alfa později měnila majitele a byla také po nehodě opravena. A přelakována - místo původní zelené dostalo elegantní kupé červený lak. Poté byl vůz údajně na dlouhé roky uskladněn v suché garáži a nedávno „znovuobjeven“. Italský stroj po tomto nálezu prošel oživovacím servisem včetně ultrazvukového čištění karburátoru, výměny baterie a provozních kapalin. A opět změnil vlastníka, který se rozhodl nabídnout jej v aukci.
Stav tachometru nyní ukazuje 92 000 km, k vozu je platný československý techničák, platné okresní značky i dobové fotky z nehody.
Dražba, kterou v sobotu pořádala Retro Garáž v rámci akce Prague Car Festival, měla hodně zajímavý průběh. Vyvolávací cena Alfy Romeo GTV po Karlu Gottovi činila 350 tisíc korun, ale brzy bylo jasné, že se suma vyšplhá výrazně výše. Nakonec, po napínavém souboji dvou zájemců, se vůz vydražil za 1 180 000 korun. Tedy za víc než trojnásobek vyvolávací ceny.
Kromě Alfy se na aukci dražilo dalších osm aut, pět z nich však nové majitele nenašlo.
Asi nejzajímavější byl prodej amerického tahače Peterbilt 359 A Day Cab z roku 1969, který ovšem proběhl mimo aukci. Na koupi za 1,5 milionu korun se s prodejcem dohodl jeden z vystavovatelů.
Škoda 110 R se vydražila za 370 tisíc korun, vyvolávací cena byla o 20 tisíc níže, Mercedes-Benz 500 SE 126 nalezl nového vlastníka za 290 tisíc.