Článek
V životě technologických nadšenců, kteří mají „pár“ zbytečných milionů, se občas naskytne tíživé rozhodnutí. Nové auto, špičkové hodinky, nebo snad člun? Většina z nás tohle tíživé trilema v průběhu svých životů naštěstí muset řešit nebude, ale lidé od Brabusu v tomto směru svým klientům usnadnili vybírání – nabízí vše najednou.
Začněme autem: Mercedes-AMG G63 je poměrně oblíbeným základem pro kreace tuningové firmy Brabus. V tomto případě nesměl chybět bodykit Widestar, což znamená karbonovou kapotu plnou průduchů, rozšířené karbonové blatníky a na závěr střešní spoiler nad víkem kufru vyrobený z… ano, uhádli jste.
Celý vůz je oděn do exkluzivního laku Deep Blue inspirovaného samotným oceánem. Kromě několika emblémů odkazujících na výjimečnost edice podporují pocit výjimečnosti ještě 24palcová kovaná kola vlastní výroby.
Řada změn se odehrála i uvnitř. Celý interiér snad s výjimkou palubní desky a středového tunelu je teď zdoben zakázkovým čalouněním v šedé barvě Seashell Diamond prošívané diamantovým vzorem doplněné o karbonové dekory.
Brabus 900 Deep Blue se sice pyšní karbonovým bodykitem, exkluzivními kovanými koly a vyzdobeným interiérem, ale nejzásadnější změny se přesto odehrály pod kapotou. Twin-turbo 4,0 V8 teď dává výkon plných 900 koní a 1350 Nm (Celkem skok z původních 585 koní a 850 Nm!), které 9stupňová automatická převodovka přenáší na všechna čtyři kola. Pozoruhodné je, že i přes naprosto neaerodynamické tvary a více než 2tunovou hmotnost tento mastodont zrychlí z klidu na stovku za 3,7 sekundy a odpor vzduchu jej zbrzdí až v rychlosti 280 km/h.
Jde o opravdu brutální a exkluzivní stroj, ale jak by řekl neblaze proslulý obchodník Horst Fuchs – to ještě není vše. V kombinaci s touto exkluzivní edicí Brabusu 900 totiž vznikl ještě člun Shadow Deep Blue Signature Edition, více než 11 metrů dlouhé plavidlo, které bylo navrženo ve spolupráci s finským výrobcem Axopar.
Člun stejně jako jeho suchozemský protějšek je vskutku impozantní stroj – podobně jako Brabus 900 Deep Blue používá k pohonu benzinový osmiválec, ovšem na jeho zádi jsou ukotveny hned dva. To dává celkový výkon 900 koní, díky čemuž se rozpohybuje na rychlost až 60 uzlů, tedy nějakých 110 km/h. Na vodě!
Do třetice se sluší zmínit hodinky. Jde o chronograf od prestižní značky Panerai ze švýcarského města Neuchâtel. Firmu založil italský hodinář Giovanni Panerai a má tradici už od roku 1860. Titanové pouzdro o průměru 47 mm zobrazuje kromě kalendáře ještě dvě časová pásma, tmavě šedou barvu protíná kontrastní modrá barva Super LumiNova, kterou lze vidět na ukazatelích a ručičkách. Vodotěsné jsou údajně až do hloubky 300 metrů.
Je evidentní, že tato sestava není levná záležitost. Exkluzivní úpravce z německého Bottropu si za tuto trojici účtuje 1 300 000 dolarů, tedy v přepočtu cca 29 000 000 Kč. Kdo by však měl zálusk pouze na samotné auto, ten si z showroomu Brabusu může odvézt model 900 Deep Blue za velmi výhodných 545 000 dolarů, tedy cca 12 000 000 Kč.