Hlavní obsah

Affalterbach slaví: Mercedes-AMG G63 Edition 55 připomíná výročí založení slavné divize AMG

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG G63 Edition 55 – skvělý způsob, jak zhodnotit svůj drtivě rychlý offroad od AMG. Anebo také dobrý způsob, jak ochránit peníze před inflací, pokud jste spekulant – výroční edice jsou k tomu skoro předurčené

Pokud jste si čistě náhodou objednali Mercedes-AMG G63, pak zaprvé gratulujeme. Zadruhé ale možná lidově řečeno „utřete nos“, neboť speciální verze a výroční edice přece jen většinou drží cenu o něco lépe. Jednu takovou edici právě lidé z divize AMG představili pro jejich posílenou třídu G – přivítejte Mercedes-AMG G63 Edition 55.

Článek

BMW má svoje M. Audi má RS a Mercedes má… no jasně – AMG! A právě dvorní úpravce automobilky Mercedes-Benz letos slaví 55 let od svého založení – stalo se tak 1. června roku 1967 ve městě Aspach. Zajímavé je, že v německém Affalterbachu, kde sídlí nyní, si vybrali pro tuto oslavu zrovna svůj nejnesmyslnější a zároveň nejskvělejší model – typ G63.

Foto: Mercedes-AMG

Výkonové parametry výroční edice kupodivu zůstaly zachovány. Na druhou stranu – kdo by se zlobil za 4,0l osmiválec o výkonu 585 koní?!

A pozor, výroční edice modelu Mercedes-AMG G63 je jen začátek! AMG slibuje, že v průběhu roku se během oslav výročí můžeme těšit i na další „dárky“. Vůz G63 Edition 55 se bude vyznačovat dvěma speciálními laky karoserie – černou barvou Obsidian Black Metallic a bílou G Manufaktur Opalite White.

Speciální lak potom doplňují polepy na bocích se stylizovaným emblémem divize z Affalterbachu. Dalším poznávacím znakem pro Mercedes-AMG G63 Edition 55 budou 22palcová kovaná kola se sedmi rozdvojenými paprsky v barvě Matt Tantalum Grey.

Že sedíte ve výročním G63 Edition 55, poznáte i uvnitř, a to zejména díky výrazné kombinaci černé a sytě červené kůže – černou najdeme hlavně na palubní desce či středovém tunelu, červenou pak nelze přehlédnout ve výplni dveří nebo na sedadlech, která jsou čalouněna prémiovou kůží Nappa.

Foto: Mercedes-AMG

Od motoru nečekejte žádné nové kousky oproti standardní verzi. Což ale rozhodně není na škodu

Další poznávací znaky už jsou převážně doplňkového charakteru – na volantu potaženém mikrovláknem „Dinamica“ najdeme plaketu připomínající pětapadesáté výročí, na podlaze najdeme černé velurové koberečky AMG s červeným kontrastním prošíváním, nerezové venkovní nášlapy mají červené podsvícení. Když svůj Mercedes-AMG G63 Edition 55 doma zaparkujete, můžete jej ještě zakrýt plachtou od AMG.

Lidé od AMG se překvapivě rozhodli nechat pohonné ústrojí v původním stavu. Na druhou stranu by se jen málokdo mohl zlobit – 4,0l dvakrát přeplňovaný osmiválec tu dává výkon 585 koní a 850 Nm točivého momentu. Tato drtivá síla potom putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňového automatu.

Foto: Mercedes-AMG

Znáte to – nějaké ty plaketky připomínající výroční edici, prémiová kůže z příplatkové výbavy, sportovní doplňky a podvícení. Rozdíly oproti klasickému G63 jsou poměrně decentní

Cena tohoto brutálního „sportovního off-roadu“ začíná na částce 4 150 300 Kč, přičemž paket z edice 55 k této částce přidává dle výrobce 17 850 eur, tedy ještě nějakých 440 tisíc korun. Pokud by se na vás čistě náhodou nedostalo, rozhodně zůstaňte naladěni pro informace o dalších kusech z výroční edice 55.

Co se týká samotné třídy G, výroční Edition 55 rozhodně není posledním překvapením z této „rodové linie“. V kuloárech se proslýchá, že Mercedes plánuje uvést nástupce neblaze proslulého Mercedesu třídy G ve verzi G 500 4×4². Verze „na druhou“ byla plnotučná terénní verze pro dobrodruhy, vybavená zvýšeným podvozkem o 450 mm, což umožňovalo brodivost rovný metr.

Nad čelním oknem této divoké verze se potom tyčila světelná LED rampa, za ní byly střešní nosiče a v zadní části se nacházela korba – takže verze 4×4² byla pro terén jako dělaná. Kupodivu se dodávala pouze v motorizaci G500 s osmiválcem o výkonu 420 koní. Pohonného ústrojí přímo od AMG se potom dočkala výhradně šílená šestikolová verze G63 6×6.

Co se týká AMG verze G63, tak to v dohledné době čeká facelift. Ten by měl zahrnovat drobnosti jako mírné kosmetické úpravy a vylepšený palubní systém MBUX. Rozhodně je tedy i nadále na co se těšit!

Načítám