Článek
BMW má svoje M. Audi má RS a Mercedes má… no jasně – AMG! A právě dvorní úpravce automobilky Mercedes-Benz letos slaví 55 let od svého založení – stalo se tak 1. června roku 1967 ve městě Aspach. Zajímavé je, že v německém Affalterbachu, kde sídlí nyní, si vybrali pro tuto oslavu zrovna svůj nejnesmyslnější a zároveň nejskvělejší model – typ G63.
A pozor, výroční edice modelu Mercedes-AMG G63 je jen začátek! AMG slibuje, že v průběhu roku se během oslav výročí můžeme těšit i na další „dárky“. Vůz G63 Edition 55 se bude vyznačovat dvěma speciálními laky karoserie – černou barvou Obsidian Black Metallic a bílou G Manufaktur Opalite White.
Speciální lak potom doplňují polepy na bocích se stylizovaným emblémem divize z Affalterbachu. Dalším poznávacím znakem pro Mercedes-AMG G63 Edition 55 budou 22palcová kovaná kola se sedmi rozdvojenými paprsky v barvě Matt Tantalum Grey.
Že sedíte ve výročním G63 Edition 55, poznáte i uvnitř, a to zejména díky výrazné kombinaci černé a sytě červené kůže – černou najdeme hlavně na palubní desce či středovém tunelu, červenou pak nelze přehlédnout ve výplni dveří nebo na sedadlech, která jsou čalouněna prémiovou kůží Nappa.
Další poznávací znaky už jsou převážně doplňkového charakteru – na volantu potaženém mikrovláknem „Dinamica“ najdeme plaketu připomínající pětapadesáté výročí, na podlaze najdeme černé velurové koberečky AMG s červeným kontrastním prošíváním, nerezové venkovní nášlapy mají červené podsvícení. Když svůj Mercedes-AMG G63 Edition 55 doma zaparkujete, můžete jej ještě zakrýt plachtou od AMG.
Lidé od AMG se překvapivě rozhodli nechat pohonné ústrojí v původním stavu. Na druhou stranu by se jen málokdo mohl zlobit – 4,0l dvakrát přeplňovaný osmiválec tu dává výkon 585 koní a 850 Nm točivého momentu. Tato drtivá síla potom putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňového automatu.
Cena tohoto brutálního „sportovního off-roadu“ začíná na částce 4 150 300 Kč, přičemž paket z edice 55 k této částce přidává dle výrobce 17 850 eur, tedy ještě nějakých 440 tisíc korun. Pokud by se na vás čistě náhodou nedostalo, rozhodně zůstaňte naladěni pro informace o dalších kusech z výroční edice 55.
Co se týká samotné třídy G, výroční Edition 55 rozhodně není posledním překvapením z této „rodové linie“. V kuloárech se proslýchá, že Mercedes plánuje uvést nástupce neblaze proslulého Mercedesu třídy G ve verzi G 500 4×4². Verze „na druhou“ byla plnotučná terénní verze pro dobrodruhy, vybavená zvýšeným podvozkem o 450 mm, což umožňovalo brodivost rovný metr.
Nad čelním oknem této divoké verze se potom tyčila světelná LED rampa, za ní byly střešní nosiče a v zadní části se nacházela korba – takže verze 4×4² byla pro terén jako dělaná. Kupodivu se dodávala pouze v motorizaci G500 s osmiválcem o výkonu 420 koní. Pohonného ústrojí přímo od AMG se potom dočkala výhradně šílená šestikolová verze G63 6×6.
Co se týká AMG verze G63, tak to v dohledné době čeká facelift. Ten by měl zahrnovat drobnosti jako mírné kosmetické úpravy a vylepšený palubní systém MBUX. Rozhodně je tedy i nadále na co se těšit!