Článek
Už jste slyšeli o firmě Adria Mobil? Pokud ne, pak věřte, že jde o jednoho z dnes už tradičních výrobců, který se specializuje jak na karavany a obytné vozy, tak i na kempingové vestavby. Díky široké dealerské síti nabízí také skvělou dostupnost – má pobočky v Německu, Rakousku, Finsku, v Británii či dokonce v Austrálii. Jedna se nachází i u nás v Brandýse nad Labem.
Typ Supersonic je obytný vůz kategorie A, tedy plně integrovaný, zkráceně „integra“. Jde tedy o vůz, který má karoserii vlastní výroby spojenou s již existujícím podvozkem – v tomto případě jako základ posloužil Mercedes Sprinter.
Exteriér se vyznačuje jednoduchými linkami, vpředu zaujme poměrně široké čelní okno, nechybí ani integrované přední Bi-LED svítilny, na boku pak vidíme černou grafiku kontrastující s jinak metalicky stříbrným hlavním lakem. Vzadu vidíme překvapivě moderně vyhlížející optiku zadních LED světel a, světe, div se, decentní difuzor zadního nárazníku.
Typ Supersonic nabízí poměrně širokou nabídku variant – začíná se na dvounápravových modelech 780 SL a 780 DC – ty mají pro lepší představu na délku circa 7,8 metru a hmotnost činí 4,5 tuny. Následují větší třínápravové modely 890 LL a 890 LC, které měří 8,9 metru a provozní hmotnost se pohybuje okolo 5,5 tuny.
Roli vstupního modelu tu zastává první jmenovaný 780 SL, který plně dostačuje pro poskytnutí noclehu čtyřem dospělým osobám – jsou tu dvě jednolůžkové postele a jedna dvoulůžková vyklápěcí postel. Přirozeně nechybí toaleta, dřez, sprcha nebo kuchyňka s varnou deskou, lednicí o objemu 177 litrů či kávovarem. V obývací části se pak nachází pohovka ve tvaru písmene L.
Čím se liší verze 780 DC, ptáte se? Příliš mnoho rozdílů tu vpravdě není – rozvržení interiéru je velice podobné s tím rozdílem, že k dvoulůžkové posteli umístěné v oddělené místnosti v zadní části vozu tu jsou dvě rozkládací pohovky.
Adria Supersonic ve verzích 890 LL a 890 LC přirozeně těží zejména z většího prostoru. Logicky je tu tedy větší toaleta, sprcha, další prostor byl využit prostřednictvím přídavných úložných prostorů. Verze 890 LL a 890 LC nabízí oproti kratším verzím větší obývací prostor a obě tu nabízí výklopné dvoulůžko. Patrně nejzásadnější rozdíl je v tom, že v případě 890 LL v zádi plavidla – pardon, vozu – najdeme dvě jednolůžka, kdežto verze 890 LC má vzadu jedno dvoulůžko.
Vedení firmy Adria si velmi dobře uvědomuje, že individualizace je v dnešní době vším, a tak nabízí pestrou paletu možností typů, materiálů i barev čalounění – od krémové kůže přes světle či tmavě hnědou, s podélným nebo diamantovým prošíváním.
„Řídící centrum“ je díky palubní desce převzaté ze Sprinteru poměrně povědomé, nechybí ani informačně-zábavní systém MBUX, obě otočná sedadla jsou však zbrusu nová a dodává je spřízněná společnost Aguti.
Příjemným řešením je dvojitá podlaha – jednak z důvodu lepší izolace a také kvůli úložnému prostoru. Nechybí ambientní osvětlení napříč celou kabinou, zadní parkovací kamera nebo dálkově ovládané funkce pomoci aplikace v chytrém telefonu. Mimo zrak prostého oka je pak ukryta 150litrová nádrž na pitnou vodu.
Pohon zajišťuje 2,2l naftový motor o výkonu 170 koní a byť se to nezdá jako mnoho, je v tomto případě klíčová spíš robustnost a točivý moment – díky devítistupňovému automatu je navíc síla putující na zadní nápravu skvěle zužitkována.
Supersonic od firmy Adria Mobil, který nabízí moře luxusu, plnohodnotnou kuchyň a kvalitu zaručenou osvědčenou automobilkou přirozeně není levná záležitost – 139 900 eur (cca 3,4 milionu Kč) za „vstupní“ verzi, 159 500 eur (3,9 milionu) za prodloužené verze. Ale ruku na srdce – kde jinde za ty peníze seženete pojízdný hotel?