Článek
Značka Maybach je pro automobilku Mercedes puncem toho nejvyššího možného luxusu a cílí s ním právě na zákazníky zavedených značek Rolls-Royce a Bentley, jde tedy o nejvíce exkluzivní čtyřkolové zboží na trhu. Tentokrát ale Mercedes své konkurenci vypálil rybník, protože jako první přichází s čistě elektrickým pohonem.
První elektrický Maybach se ale aristokratickými dvanáctiválci nenechá zahanbit, disponuje totiž ohromnou silou 658 koní a instantním zátahem 950 Nm, které 5,1 metru dlouhého mastodonta vystřelí na stovku za pouhých 4,4 sekundy – navíc v ještě přesvědčivějším klidu než u britské konkurence. A jestli něco podtrhává absolutní komfort pro posádku, tak je to uklidňující ticho v kabině.

Superluxusní verzi EQS SUV od Maybachu poznáte podle dvoutónového lakování karoserie.
Tichost auta byla skutečnou prioritou Maybachu. Aerodynamika karoserie byla navržená s ohledem na hluk, který by proudící vzduch mohl generovat. Perfektní odhlučnění kabiny s důrazem především na zadní část, kde se budou nejčastěji vozit prominenti (a majitelé vozu), podporuje množství tlumicích materiálů (myslelo se i na hluk kamínků odletujících do podběhů, proto jsou vyplněné pěnovými materiály) a samozřejmě také laminovaná skla. I proto je kufr vozu oddělený kůží čalouněnou pevnou přepážkou (podobně jako u sedanu, což tlumí hluk a zlepšuje komfort posádky) místo obyčejné rolety jako u praktičtějšího SUV. Ostatně v kufru Maybachu kolo ani ledničku nikdo převážet nebude…

Absolutní pohodlí najdete na zadních polohovatelných sedačkách.
Důležitější pro majitele je, že se posádka vzadu bude moci pohodlně rozvalit na polohovatelných křesílkách čalouněných jemnou kůží Nappa a vybavených kromě vyhřívání také ventilací a masáží, bude si moci nalít vychlazené šampaňské do stříbrných sklenek a pospávat nebo si hrát s funkcemi rozhraní MBUX na dvou 11,6palcových displejích ovladatelných také přes tablet uložený ve středové konzole a užívat si přitom 4D zvuk audiosystému Burmester s 15 reproduktory (včetně dvou umístěných přímo v každém sedadle). Prostě cestování první třídou jako v soukromém tryskáči – akorát po silnici.

Ani váš řidič nebude o pohodlí při své práci nijak ochuzen.
Díky tomu vám nebudou hrozit ani žádné turbulence, EQS SUV totiž pluje na vzduchovém podvozku s adaptivními tlumiči, které permanentně upravují svou tuhost podle stavu vozovky a stylu jízdy. Pro elektrické SUV od Maybachu s rozvorem (definujícím vnitřní prostor pro posádku) dlouhým 3,2 metru dává také velmi dobrý smysl systém aktivního řízení zadní nápravy– díky němu bude tento mastodont obratnější v nižších rychlostech (ve městě nebo při parkování), zároveň také stabilnější v těch vysokých (maximálka je 210 km/h).
Ani dojezd nebude problém, Maybach totiž slibuje až 600 km. Kapacita baterie zatím zůstává tajemstvím, ale podle udávané spotřeby a dojezdu to vychází minimálně na 135 kWh. Nabíjení je možné výkonem až 200 kW, takže u nabíječky nestrávíte (respektive váš řidič) celé odpoledne – účinné nabití 10-80 % by mělo trvat pouhých 31 minut a čtvrt hodinka na kabelu by vám měla přinést 220 kilometrů dojezdu.
Zdá se, že by tak Maybach mohl být první značkou, která dosáhne toho, oč se automobilky Rolls-Royce a Bentley vždy snažily – naprosto tiché, klidné a ničím nerušené jízdy přinášející dokonalý komfort pro posádku. Tušíme, že díky tomu majitelům toužícím po absolutním pohodlí ten dvanáctiválec pod kapotou chybět nebude…