Článek
Značka Maybach je pro automobilku Mercedes puncem toho nejvyššího možného luxusu a cílí s ním právě na zákazníky zavedených značek Rolls-Royce a Bentley, jde tedy o nejvíce exkluzivní čtyřkolové zboží na trhu. Tentokrát ale Mercedes své konkurenci vypálil rybník, protože jako první přichází s čistě elektrickým pohonem.
První elektrický Maybach se ale aristokratickými dvanáctiválci nenechá zahanbit, disponuje totiž ohromnou silou 658 koní a instantním zátahem 950 Nm, které 5,1 metru dlouhého mastodonta vystřelí na stovku za pouhých 4,4 sekundy – navíc v ještě přesvědčivějším klidu než u britské konkurence. A jestli něco podtrhává absolutní komfort pro posádku, tak je to uklidňující ticho v kabině.
Tichost auta byla skutečnou prioritou Maybachu. Aerodynamika karoserie byla navržená s ohledem na hluk, který by proudící vzduch mohl generovat. Perfektní odhlučnění kabiny s důrazem především na zadní část, kde se budou nejčastěji vozit prominenti (a majitelé vozu), podporuje množství tlumicích materiálů (myslelo se i na hluk kamínků odletujících do podběhů, proto jsou vyplněné pěnovými materiály) a samozřejmě také laminovaná skla. I proto je kufr vozu oddělený kůží čalouněnou pevnou přepážkou (podobně jako u sedanu, což tlumí hluk a zlepšuje komfort posádky) místo obyčejné rolety jako u praktičtějšího SUV. Ostatně v kufru Maybachu kolo ani ledničku nikdo převážet nebude…
Důležitější pro majitele je, že se posádka vzadu bude moci pohodlně rozvalit na polohovatelných křesílkách čalouněných jemnou kůží Nappa a vybavených kromě vyhřívání také ventilací a masáží, bude si moci nalít vychlazené šampaňské do stříbrných sklenek a pospávat nebo si hrát s funkcemi rozhraní MBUX na dvou 11,6palcových displejích ovladatelných také přes tablet uložený ve středové konzole a užívat si přitom 4D zvuk audiosystému Burmester s 15 reproduktory (včetně dvou umístěných přímo v každém sedadle). Prostě cestování první třídou jako v soukromém tryskáči – akorát po silnici.
Díky tomu vám nebudou hrozit ani žádné turbulence, EQS SUV totiž pluje na vzduchovém podvozku s adaptivními tlumiči, které permanentně upravují svou tuhost podle stavu vozovky a stylu jízdy. Pro elektrické SUV od Maybachu s rozvorem (definujícím vnitřní prostor pro posádku) dlouhým 3,2 metru dává také velmi dobrý smysl systém aktivního řízení zadní nápravy– díky němu bude tento mastodont obratnější v nižších rychlostech (ve městě nebo při parkování), zároveň také stabilnější v těch vysokých (maximálka je 210 km/h).
Ani dojezd nebude problém, Maybach totiž slibuje až 600 km. Kapacita baterie zatím zůstává tajemstvím, ale podle udávané spotřeby a dojezdu to vychází minimálně na 135 kWh. Nabíjení je možné výkonem až 200 kW, takže u nabíječky nestrávíte (respektive váš řidič) celé odpoledne – účinné nabití 10-80 % by mělo trvat pouhých 31 minut a čtvrt hodinka na kabelu by vám měla přinést 220 kilometrů dojezdu.
Zdá se, že by tak Maybach mohl být první značkou, která dosáhne toho, oč se automobilky Rolls-Royce a Bentley vždy snažily – naprosto tiché, klidné a ničím nerušené jízdy přinášející dokonalý komfort pro posádku. Tušíme, že díky tomu majitelům toužícím po absolutním pohodlí ten dvanáctiválec pod kapotou chybět nebude…