Článek
Má vůbec elektřina v dodávce smysl? Teoreticky určitě ano – ohromný točivý moment elektromotoru znamená, že si vůz poradí se zátěží všeho druhu, ať už jde o materiál jako cihly, tvárnice, sádrokartonové desky či pytle s cementem, případně o hromadu pracovního „vercajku“. Rekuperace, která z velké části obstarává brzdění, potom pomáhá šetřit brzdy naloženého vozu.
Je to už nějaký pátek, co Ford představil elektrickou verzi klasického Transitu, a bylo tedy jen otázkou času, kdy přijde řada i na menší Transit Custom. Kromě vzhledu Ford zatím neodhalil příliš mnoho technických detailů, tedy kromě dojezdu až 380 kilometrů. Dojezd je to slušný, otázkou však je, jak moc se na něm projeví taková tuna nákladu.
Ford nicméně slibuje možnost velmi rychlého dobíjení za využití stejnosměrného proudu a „vynikající tažné schopnosti“ co se týká přepravy nákladu. Není pochyb o tom, že půjde o užitečného pracanta a dříče, jak jsme u Transitů zvyklí.
Je taky každopádně vidět, že ve Fordu používali hlavu a počítali s tím, že trocha „šťávy“ se může vždycky hodit – E-Transit Custom má vlastní síť zvanou ProPower Onboard, z které lze napájet nejen elektrické nářadí jako vrtačku či sbíječku, ale také osvětlení a další pracovní potřeby, pokud zrovna nebude k dispozici poblíž klasická zásuvka. Velmi chytré!
Osvětlení je potom kompletně z LED diod a až na nový design světel a zaslepenou mřížku chladiče v přídi, která teď už pochopitelně neplní svoji původní funkci, se E-Transit Custom od klasického Transitu Custom vzhledově liší de facto jen minimálně.
Kola a klíčové panely karoserie vypadají po vizuální stránce pořád stejně, baterie jsou potom umístěny jak jinak než v podlaze, takže nezabírají nákladový prostor a zároveň jsou součástí nosné struktury podlahy.
E-Transit Custom se má začít vyrábět už na konci tohoto roku v Turecku a dle dosavadních zpráv z Fordu by se do roku 2024 měly představit další minimálně tři komerční modely s elektrickým pohonem.