Hlavní obsah

100 milionů na čtyřech kolech: Bugatti ukázalo interiér modelu Bolide. Je stejně fascinující jako celé auto

Foto: Bugatti

Bugatti Bolide představuje poslední model značky, který využívá platformu Chironu. A jde o radikální automobil snad ve všech myslitelných ohledech. Dokonce i v interiéru.

Článek

Na úvod připomeňme, že automobilka Bugatti sice představila model Bolide už v roce 2020, tehdy se však jednalo pouze o koncept. Po jeho premiéře se ale pustila do vývoje produkční verze, která má být stejně fascinující jako zmíněná studie.

Bolide tak představuje ohromující okruhový speciál, který nesmí na běžné silnice. Naznačuje to ostatně už samotné jméno, bolide totiž ve francouzštině znamená závodní auto. Tomuto účelu se proto podřídil nejen výkon motoru, ale i výrobní postupy a materiály. Velkou pozornost vývojáři věnovali hmotnosti, aerodynamice a bezpečnosti.

Vůz například dostal mimořádně tuhý monokok z karbonového kompozitu, díky němuž dokonce splňuje bezpečnostní pravidla Mezinárodní automobilové federace FIA. Značka by tak s tímto autem mohla vstoupit do světa vytrvalostních závodů, kdyby o to měla zájem.

Bugatti Bolide.Video: Bugatti

Interesantně vypadá také hmotnost - suchá váha by měla činit zhruba 1 450 kilogramů, což je velmi slušná hodnota, zvlášť když standardní Chiron váží asi 2 tuny.

O pohon se samozřejmě stará osvědčený osmilitrový šestnáctiválec dopovaný čtyřmi turbodmychadly, který by měl nabídnout výkon okolo 1 600 koní. Objevují se ale také spekulace, že by výkon dokonce mohl přesáhnout 1 800 koní.

Bugatti plánuje produkci pouhých 40 exemplářů, přičemž pro každý z nich už má údajně kupce. Cena přitom údajně startuje na nějakých 105 milionech korun.

Budoucí majitelé se každopádně mají na co těšit. O výkonu, hmotnosti, konstrukci a aerodynamice už byla řeč, nyní je ale Bugatti během čekání na vůz škádlí také podobou interiéru.

Bugatti BolideVideo: Bugatti

A i ta vypadá velice zajímavě. Na první pohled zaujme tvar volantu, který mimochodem hezky ladí s designem zadních světel. Před ním se nachází digitální přístrojový panel. Zvláštně v Bugatti pojali výdechy ventilace, jejichž tvar připomíná koncovky výfuku.

Opět tu tedy máme inspiraci zadními partiemi. Na středovém panelu pak vidíme fyzická tlačítka pro ovládání některých důležitých funkcí.

Pochopitelně nesmějí chybět skořepinová sedadla, která jsou ukotvena přímo ke karbonovému monokoku. Zákazníci si přitom mohou zvolit velikost sedadel odpovídající jejich postavě, na výběr jsou čtyři „rozměry“. A protože jsou sedadla k podlaze upevněna napevno, nastavitelné jsou pedály a volant.

První fotografie interiéru ukazují vůz s vnitřkem čalounění zejména modrou Alcantarou, kterou najdeme nejen na sedadlech, ale také na palubní desce nebo výplních dveří. Velkou část kabiny tvoří ale i detaily z odhaleného karbonu.

Líbí se vám interiér Bugatti Bolide?
Je to pecka!
38,6 %
Nelíbí, za mě je to spíš kýč.
61,4 %
Celkem hlasovalo 999 čtenářů.
Načítám