Článek
Tohle už je takový folklór svého druhu. Automobilka plánuje novinku a než vůbec dojde k prvním jízdním testům, informace o ní už jsou na internetu. Do jaké míry je to práce marketingových oddělení jednotlivých značek, které samozřejmě chtějí, aby se o nich mluvilo? A do jaké míry je to opravdu náhoda? V případě španělské Cupry, sesterské společnosti značky SEAT, možná půjde o obojí. Zatím máme základní informace i teoretickou podobu. Oficiálně ale samozřejmě nikdo nic nepotvrdil.
Podle informací ze španělských médií by novinkou mělo být SUV, ovšem s karoserií střiženou do stylu kupé. Podobné modely nabízí třeba Mercedes-Benz nebo BMW a mají s nimi úspěch. Krok Cupry tímto směrem je tedy vcelku logický. Značka se prý měla k Terramaru vyjádřit v tom smyslu, že má jít o první, zcela 100% Cupru. A to přesto, že svůj první model už Cupra představila – šlo o Atecu, která ovšem vychází ze SEATu.
Terramar by měl mít pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový benzinový agregát, který bude pracovat výhradně s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Naladěn by měl být na minimálně 300 koní, přičemž tato síla bude přenášena na všechna čtyři kola. Některé zdroje uvádí, že k představení novinky dojde koncem příštího roku, jiné, že až v roce 2020. Nicméně vzhledem k tomu, že má Cupra v plánu do roku 2021 představit sedm nových modelů, vyčkávat by neměla. Zatím totiž ukázala jen dva, a to už zmíněnou Atecu a závodní speciál Cupra e-Racer.
Dostanou-li se na veřejnost nepotvrzené informace o tom, že některá z automobilek připravuje novinku, vnímáte to spíš jako neškodnou marketingovou hru, anebo spíš jako projev manipulace, která má pro potenciálního zákazníka i jistá rizika? Těšíme se na vaše názory v diskusi.