Hlavní obsah

Nové Subaru WRX – Sportovní „Impreza“ žije pouze mimo Evropu

Foto: Subaru

V Americe se představuje další auto, které jim v Evropě můžeme jen závidět – dlouho očekávaná pátá generace Subaru WRX s novým větším boxerem, šestistupňovou manuální převodovkou, pohonem všech kol a výrazně vylepšeným podvozkem. Už příští rok pak Američané dostanou nové ostré Subaru WRX STI.

Článek

Sportovní „Impreza“ se s Evropou rozloučila v srpnu 2018, když od 1. září vstupovala v platnost nová emisní norma Euro 6C, i když tehdejší výrazný nárůst zájemců o odcházející Subaru WRX STI znamenal, že se japonská čtyřkolka stala jedním z nejprodávanějších sportovních vozů na českém trhu. V domácím Japonsku a ve Spojených státech amerických však legendární sportovní „Impreza“ žije dál, a dokonce se představuje v novém.

Subaru na americkém trhu představuje novou pátou generaci modelu WRX, duchovního nástupce ikonické Imprezy WRX, a přestože vypadá docela povědomě, v automobilce provedli spoustu vylepšení oproti předchůdci a zapracovali na modernějším vzhledu, vyšším výkonu i lepších jízdních vlastnostech. Nové Subaru, které na českém trhu nikdy neuvidíme, vypadá jako auto, kterým bychom se chtěli aspoň svézt.

Foto: Subaru

Subaru WRX je sportovně laděnou čtyřkolkou pro nadšené řidiče, které baví prášit

Novinka přijíždí na trh s novým přeplňovaným 2,4litrovým čtyřválcovým boxerem, jímž Subaru nahrazuje předchozí dvoulitr, s nejvyšším výkonem 271 koní (202 kW) a točivým momentem 349 Nm v rozsahu od 2 000 do 5 200 otáček za minutu. Točivý moment se oproti předcházející generaci sice nezměnil, ale nové WRX má o 3 koně navíc.

Zatímco v Česku žádné nové Subaru s manuální převodovkou nekoupíte (vyjma zbývajících skladových zásob oficiálně ukončeného sportovního kupé BRZ), v Americe se nové Subaru WRX prodává se šestistupňovým manuálem nebo s variátorem Subaru Performance Transmission, s osmistupňovým manuálním režimem řazení pomocí pádel pod volantem, výhradním pohonem je čtyřkolka Symmetrical AWD.

Foto: Subaru

Teď přijíždí obyčejnější Subaru WRX a už příští rok se představí ostré Subaru WRX STI

Nový objemnější motor bez většího nárůstu výkonu je pro Američany zklamáním, ale Subaru to vynahrazuje vylepšenou platformou Subaru Global Platform s celkově tužším podvozkem – torzní tuhost vzrostla o 28 procent a tuhost montážních bodů odpružení vzrostla o tři čtvrtiny, což inženýrům umožnilo snížit těžiště vozu. Volitelnou výbavou jsou elektronicky ovládané tlumiče a automobilka nyní také montuje zadní stabilizátor přímo na karoserii a upustila od předchozího řešení s pomocným rámem.

Styling nového Subaru WRX vypadá jako evoluce předchozího modelu, ale je zcela nový. Zvláštně tvarované nové LED světlomety navazují na pro Subaru charakteristickou šestihrannou masku chladiče a velké sání čerstvého vzduchu na kapotě zdůrazňuje široký postoj vozu. Vzadu jsou nová světla navržená tak, aby svítila jako sopečné magma a Subaru udělalo i méně viditelné změny – například použilo hliníkové přední blatníky, jimiž ušetřilo 2,25 kilogramu.

Foto: Subaru

Vzpomínáte si, jak jsme se smáli Američanům, že neumějí řadit? To oni teď mají Subaru s manuálem..

V interiéru nejnovějšího Subaru WRX se objevuje nová architektura s přepracovaným uspořádáním, sportovními sedadly Recaro, 11,6palcovou obrazovkou infotainmentu se standardními službami Apple CarPlay a Android Auto a na seznamu příplatkové výbavy nechybí ani prémiové audio Harman Kardon. Stejně jako na evropském trhu, také v USA si Subaru zakládá na bezpečnosti pasažérů, a proto je standardem asistenční a bezpečnostní systém Subaru EyeSight.

Subaru zatím nezveřejnilo informace o cenách, ale současný model se na americkém trhu prodává za cenu lehce přesahující 580 tisíc Kč. Prodejci neočekávají výrazný nárůst a v showroomech se nové WRX objeví začátkem příštího roku. S novým WRX se Američané navíc mohou těšit na novou verzi nejostřejšího Subaru WRX STI, které jim budeme nahlas závidět. Nejnovější spekulace říkají, že se představí už příští rok v létě.

Související témata:
Načítám