Hlavní obsah

Nové Subaru BRZ se představí již tento podzim!

Foto: Subaru

Fotografie, kterou nám zatím jako jedinou Subaru oficiálně poskytlo, bychom nazvali spíše upoutávkou. Čekání však brzy skončí!

No uznejte sami – jedním z nejvíce řidičsky zaměřených a atraktivních aut je dodnes původní BMW M3 E30, které mělo na hmotnost cirka 1 200 kilo „pouhých“ 200 koní výkonu. Jenže co když je to právě tak akorát? Japonský sporťák Subaru BRZ, který se výkonově i ideově německé ikoně dost blíží, se již brzy dočká nástupce.

Článek

Zdá se, že Drift King a bývalý profesionální závodník Keiichi Tsuchiya nekecal – asi je při řízení opravdu hlavní vyváženost a souznění s řidičem. S nízkou hmotností, precizním řazením a skvěle naladěným podvozkem se dá užít stejně zábavy, jako se stovkami splašených koní. A někdy dokonce více, protože se člověk nemusí bát, že skončí ve vězení. Nebo hůř…

Foto: Tomáš Kopečný

Subaru BRZ a jeho dvojče Toyota GT86 jsou návratem ke kořenům klasických sporťáků. A tradice bude pokračovat!

Kompaktní (a na dnešní poměry možná malinko staromódní) sporťáky Subaru BRZ a Toyota GT86 nám automobilovým šílencům daly naději, že tradiční sportovní auta ještě nevymřela. Ba naopak – prodejně si, aspoň na poměry sportovních vozů, obě auta nevedla vůbec špatně, i když pravda, Toyota Subaru v prodejních číslech jasně překonala, ale to je dáno i politikou, na které se (ne)dohodla vedení obou automobilek, které projekt společně budovaly.

Výroba Subaru BRZ skončila letos v létě, Toyota GT86 bude brzy následovat. Důvod je jasný – již brzy se dočkáme nástupce. Pravda, zatím neznáme příliš mnoho užitečných informací. Nedávno svět obletěla fotografie zamaskovaného prototypu, kterou jste mohli zahlédnout v úvodu článku, a která nám toho vpravdě mnoho neukázala. Víme však, že onen „zbrusu nový“ sportovní vůz se představí ještě tento podzim, to znamená patrně během listopadu.

Ze zveřejněné fotografie, která se dá nazvat přinejlepším upoutávkou, lze však spatřit indicie jako desetipaprsková litá kola, podezřele se podobající Toyotě Yaris GR, a za nimi nové výdechy v předních blatnících, podle všeho napomáhající s ventilací předních brzd.

Subaru BRZ (2012-2020):

V průběhu posledních několika měsíců se objevila řada spekulací ohledně pohonné jednotky – dostanou nové BRZ a GT86 turbo, nebo ne? Zatím vše nasvědčuje tomu, že se Toyota se Subaru shodli na starém dobrém atmosférickém plnění, tedy žádné turbodmychadlo. Mělo by však překvapivě dojít na zvýšení zdvihového objemu, a to na 2,4 litru. Dávalo by tedy smysl, že GT86 a BRZ bude pohánět jednotka FA24, tedy opět plochý čtyřválec, a opět z dílen Subaru. Výkon by měl dosahovat 217 koní a 240 Nm točivého momentu.

Co se týká převodovky, tak tam se můžeme těšit na osvědčený šestistupňový manuál ze současné generace, což vlastně není vůbec špatná vize. Na výběr však i nadále bude také automatická převodovka, a ta už tentokrát bude zbrusu nová a údajně lépe uzpůsobená pro charakter sportovního auta. Prozatím nám po technické stránce budou muset stačit tyto informace, ale čekání už naštěstí nebude trvat příliš dlouho.

Celou podobu nového BRZ se však stoprocentně zatajit nepodařilo. Výše můžete vidět jeden z maskovaných prototypů, který se objevil na exhibiční akci pořádané sportovní divizí Subaru – takzvané Subaru Tecnica International, zkráceně STI. Díky pohotovosti jednoho z účastníků se tedy podařilo zachytit alespoň siluetu, tvar bočních oken a zadních světel… A to je tak všechno. I tak je ale zřejmé, že na výrazné designové změny nejspíš nedojde, a půjde spíš o evoluci původního receptu, než o revoluci. Ale na tom koneckonců není nic špatného.

Vyvstává tu však jeden problém. Původní Toyota GT86 a Subaru BRZ nasadily laťku poměrně dost vysoko – v otázce vyváženosti, preciznosti, vtažení do děje a počtu úsměvů na sto kilometrů se jim dnes vyrovná jen málokteré auto. V Toyotě se však dušují, že nová generace GT86 by měla být řidičsky dokonce napínavější, než nová Supra, a to už je co říct. Už se nemůžeme dočkat, až si to ověříme!

Načítám