Článek
MINI od BMW vyrostlo natolik, že se skutečně některým začalo stýskat po původním prckovi. Většinou tedy těm, kteří si neuvědomují, že jsme jako lidi taky trochu vyrostli, a interiér půl století starého vozu už opravdu v některých ohledech nedostačuje. Nesundávejme ale růžové brýle nostalgie, protože tohle autíčko bude spíš sběratelským kouskem a modelem pro zábavu. Ručně vám ho postaví David Brown - ten samý, co je zodpovědný za retromod Jaguaru E-Type jménem Speedback GT. Určitě si vzpomínáte na nádherný vůz s vnitřnostmi z Aston Martinu a Jaguaru. Jeho cenovka se pohybovala kolem půl milionu liber. Omlazené MINI je naštěstí o něco levnější.
Brown vůz velmi vkusně modernizoval, takže na exteriéru najdeme řadu hliníkových prvků a materiál se spolu s kůží a dřevěným obložením přestěhoval i do interiéru. Všechno je stylové a robustní, k dispozici je klimatizace, palubní systém s veškerou konektivitou a dokonce i držáček na nápoje - tohle MINI se vším všudy přeskočilo do třetího tisíciletí, ale pod kapotou má původní třináctistovku a čtyřstupňový manuál. Motor má podle všeho o 50% výkonu navíc, což vás ovšem bezpečně udrží pod hranicí stovky koní. Tenhle klenot není na závodění ani stěhování, je pro radost.
David Brown je dalším z řady výrobců, kteří investují pro mnohé nesmyslné balíky peněz, aby vozy svého mládí dostali do formy. I proto věříme, že ta cena se dá obhájit, pokud MINI opravdu milujete. Je to zkrátka limitka pro fajnšmekry - chudina se musí spokojit s duševními následovníky britského prcka, třeba Fiatem 500, Smartem nebo novým Twingem. Charakteru dobového MINI se nemohou rovnat ani náhodou, ale stojí čtyřikrát méně. Tak co, volíte srdcem nebo peněženkou?