Článek
A to samozřejmě má svoji příčinu – velká část testování probíhá na nám už dobře známém okruhu Nürburgring, konkrétně na jeho takzvané Severní smyčce neboli Nordschleife. V Porsche by vám jistě řekli, že hlavním důvodem je ohled na závodní historii automobilky. A vlastně je to i docela logické, protože tento téměř 21 kilometrů dlouhý okruh prověří snad každou stránku auta – řízení, přilnavost, výkon motoru, chlazení, aerodynamiku, brzdy, pneumatiky…
No a v neposlední řadě je to skvělý marketingový nástroj. Kdysi dávno – řekněme v osmdesátých a devadesátých letech – rychlá auta prodával údaj o maximální rychlosti, respektive co nejvyšší číslo na rychloměru. Dnes už to nestačí – ba dokonce ani hodnota zrychlení. Pokud chcete jako výrobce v roce 2020 prokázat, že vaše auto je opravdu schopné, je patrně tím nejlepším způsobem čas zajetý zmíněném okruhu, který je snem nadšenců a zároveň noční můrou všech, které trápí vyhřezlé ploténky.
Porsche se u zbrusu nové leč stále nepředstavené faceliftované Panamery (podle všeho konkrétně motorizace Turbo S) chlubí zajetým časem 7:29,81, což je na takový menší dvoutunový parník o délce pět metrů velmi slušný výsledek. V Porsche jsou však zatím velmi skoupí na slovo, a tak víme jen to, že půjde o jednu z nejvyšších motorizací faceliftované Panamery. Záměrné říkáme „jednu z nejvyšších“ neboť na vrcholu hierarchie modelu by stále měla zůstat Panamera Turbo S E-Hybrid, která si podle všeho nárokuje alespoň titul vozu s nejdelším názvem na světě – ve verzi Sport Turismo určitě.
Nabízí se otázka, proč tedy ten rekord nezajeli s hybridní verzí, že? Důvod je vlastně poměrně prostý. Ačkoliv Panamera Turbo S E-Hybrid disponuje drtivým výkonem 680 koní, mamutím krouťákem, a díky tomu i impozantním zrychlením z klidu na stovku jen lehce přes tři vteřiny, trpí bohužel tak trochu nadváhou. Konkrétně se tu bavíme o hmotnosti 2,3 tuny, což je dáno právě hybridním ústrojím, které umožňuje ono drtivé zrychlení v přímce. Jenže v zatáčkách je to trochu na obtíž…
Vůz, který můžete vidět řádit na videu a který hltá jednu záludnou zatáčku za druhou, by oproti hybridní verzi tedy měl být jako laňka – tedy relativně, předpokládaná hmotnost je „jen“ okolo dvou tun.
A co výkon? Je evidentní, že vůz bude o něco silnější než „standardní“ Panamera Turbo s lenošnými 550 koni, avšak s největší pravděpodobností bude stále mírně pod verzí S Hybrid. Podle ukazatelů ve videu se výkonová křivka při plném plynu vyšplhává až k hodnotě 630 koňských sil, kdežto točivý moment mírně překračuje hodnotu 800 newtonmetrů. Takže pokud jste až doteď s objednávkou váhali, netřeba se bát – faceliftované Panameře Turbo S rozhodně nebude chybět síla ani na rovinkách.
A jak ve videu prokázal i testovací jezdec Lars Kern, vůz umí svůj výkon také velmi dobře využít, což je na okruhu, a zvláště pak na Nordschleife, klíčové. Zdá se tedy, že Porsche chce zcela jasně celému světu vzkázat jedno: „Nürburgring je naše hřiště, kliďte se z cesty!“