Hlavní obsah

Nové Porsche Macan: Zapomeňte na Turbo, teď je králem GTS

Foto: Porsche

I po sedmi letech v prodeji se Porsche Macan stále vyrábí a navíc se představuje s novou decentní modernizací. V německé automobilce totiž odmítají dodržovat zvyklosti moderního automobilového průmyslu a oproti konkurenci nastavují delší životní cykly současných modelů.

Článek

Životní cyklus dnešních aut na trhu trvá přibližně 7 let, ale Porsche nám znovu připomíná, že nechce zachovávat běžnou zvyklost a uvádí do prodeje modernizovanou verzi SUV Macan, které je nejmenším SUV značky. Současná a zároveň první generace Macanu se přitom s drobnými změnami prodává již od roku 2014 a celosvětově si svého majitele našlo již více než 600 000 kusů.

Nejdůležitější novinkou omlazeného Macanu je absence vrcholné verze Turbo, ale nemusíte se bát, že by Porsche upustilo od nejvýkonnější verze. Ve skutečnosti totiž došlo ke sloučení dvou modelů do jednoho a nejrychlejším Macanem se teď stává verze GTS s 2,9litrovým V6 a dvěma turbodmychadly o výkonu 440 koní (324 kW), který pochází z ukončeného Macanu Turbo.

Foto: Porsche

Šestiválec z kdysi nejsilnější verze Turbo zavítal do nové vrcholné verze GTS a je o 60 koní silnější než dřív

Ani se nemusíte bát, že by auto bylo nyní pomalejší. Porsche uvádí, že nový Macan GTS s příplatkovým paketem Sport Chrono Package umí sprintovat z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a s nejvyšší rychlostí 272 km/h je o 2 km/h rychlejší než odcházející Macan Turbo. S volitelným balíčkem Sport Chrono je nejvýkonnější Macan GTS také tou nejsportovnější verzí, a to díky pokročilejšímu vektorování točivého momentu a tužšímu podvozku, nižšímu o 10 milimetrů.

Rychlost a výkon ale nechybí ani slabším motorizacím. Od loňského roku základní Macan pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 265 koní (195 kW) a Macan S nově zaujímá místo předchozího GTS se šestiválcem o 380 koních (280 kW). Všechny motorizace přitom mají sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, pohon všech kol Porsche Traction Management, adaptivní vzduchový podvozek Active Suspension Management a výkonné brzdy Surface Coated Brakes.

Foto: Porsche

Macan se prodává již od roku 2014, ale s novým faceliftem vypadá stále mladě

Celkově je modernizace Macanu jen decentní, protože ani v exteriéru nejsou rozsáhlejší změny. S upraveným předním nárazníkem se třemi průduchy v jednom černém pásu je omlazená tvář vozu trochu hranatější, kontrastní boční lišty mají odlišnou texturu, kterou Porsche přirovnává k 3D prvkům, a zadní část zaujme přepracovaným difuzorem. LED světlomety na obou koncích jsou standardem a zákazníci si mohou vybrat ze sedmi nových designů kol o rozměrech od 19 do 21 palců v závislosti na výbavě.

V interiéru jsou změny ještě menší a hlavní modernizací je přepracovaná středová konzola s dotykovými tlačítky pro čistší vzhled. Nový volant je převzatý z nejnovější generace Porsche 911 a ve středu palubní desky najdete 10,9palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu a pro Porsche typické analogové hodiny. K dispozici je rovněž spousta asistenčních a bezpečnostních systému.

K prvním evropským zákazníkům se modernizované Macany dostanou v říjnu letošního roku. Základní cena standardního modelu začíná od 62 917 eur (přibližně 1 610 000 Kč), výkonnější Macan S startuje na 71 723 eurech (přibližně 1 838 000 korun) a nejvýkonnější GTS vyjde na 88 264 eur (přibližně 2 260 000 korun). Všechny uvedené ceny ale výrazně porostou s bohatou příplatkovou výbavou.

Související témata:
Načítám