Článek
Co si budeme povídat, 911 Turbo je legenda. Určitě jste slyšeli takové ty řeči, že je nudné a že ho může řídit každý. Jenže přesně takové ho Porsche vždycky chtělo. Je to nejrychlejší řešení pro každého. I průměrný řidič se v něm bude cítit jako mistr světa. A když ho bude řídit někdo s talentem a odvahou, pak v reálném provozu nemají šanci ani ty nejdivočejší supersporty.
Jako obvykle je nové Turbo přepracovanou verzí standardní Carrery. Větší svaly, větší rozchod kol… Turbo je širší o 45 milimetrů vpředu a o 20 milimetrů vzadu. Dál ale jezdí na zajímavé kombinaci 20palcových kol vpředu a R21 vzadu. Za příplatek bude k mání adaptivní podvozek, který vůz sníží o 10 milimetrů. Jinými slovy, Turbo má o patnáct procent víc přítlaku než běžná Carrera.
Upravená aerodynamika zahrnuje nejen aktivní průduchy v předním nárazníku a přepracovaný difuzor, ale taky upravené nasávací otvory v zadních blatnících. Matrix LED lampy jsou v ceně, stejně jako kožené čalounění a spousta karbonu v interiéru. A pozor, taky keramické brzdy.
A teď to nejdůležitější… Předchozí generace 911 Turbo měla 580 koní, takže rozhodně netrpěla nedostatkem výkonu, ale auto teď vcelku dramaticky posílilo, a to rovnou o celých sedmdesát koní. 650 koní a 800 Nm jsou už hodně zajímavá čísla, a tak se díky pohonu všech kol a osmistupňové převodovce PDK můžeme těšit se zrychlení na stovku za 2,7 sekundy, na 200 km/h se nové Turbo rozjede za 8,9 sekundy. Maximální rychlost je dostatečných 330 km/h.
Za tím vším nejsou žádná kouzla ani čáry, ale větší turbodmychadla, úplně nový chladicí systém a upravené piezoelektrické vstřikovače. Je jasné, že je to čtyřkolka a stejně jako dřív, tak i tentokrát nové Turbo umí poslat na přední kola až polovinu výkonu. Ještě pořád si někdo myslí, že by Turbo v nové generaci vyměklo?
Nová generace 911 Turbo se dostane k prvním zákazníkům na sklonku roku. K mání bude v provedení kupé i kabriolet. Porsche už začíná brát objednávky a v nejbližších dnech zveřejní i přesnou cenovku. Jsme si jistí, že stejně jako z jeho dynamických parametrů, tak i z jeho cenovky si sedneme na zadek...