Hlavní obsah

Nové Mitsubishi L200 je hezčí, komfortnější a schopnější

Foto: Mitsubishi

Nové Mitsubishi L200 vypadá lépe a v terénu toho zvládne ještě víc

40. narozeniny oblíbeného pick-upu L200 slaví Mitsubishi místo dortu rozsáhlým faceliftem. Čtyřkolový pracovní nástroj s ním získává modernější design, komfortnější kabinu a užitečné palubní technologie. Nezapomnělo se ale ani na vylepšení jeho pověstných schopností v terénu, s L200 si teď můžete mimo silnice troufnout ještě víc.

Článek

Mitsubishi se chlubí, že na novém Mitsubishi L200 provedlo 2 400 změn. Takhle rozsáhlý facelift už po třech letech na trhu není vůbec obvyklý, což navozuje pocit, že tu bylo něco poněkud v nepořádku.

Foto: Mitsubishi

Pro srovnání – takhle vypadalo minulé L200. Po faceliftu docela prokouklo, že?

Honza Koubek si v testu mechanicky stejného sourozence Fiatu Fullback Cross stěžoval na hlučný motor, neposednou jízdu, archaické detaily v interiéru a pár dalších drobností – z auta je prostě cítit, že bylo koncipované primárně jako pracovní nástroj, komfort posádky byl až na druhé koleji. A právě to má facelift změnit.

Na první pohled si samozřejmě všimnete přepracovaného designu přídě, která má teď blíž k novým modelům Mitsubishi – faceliftovanému Outlanderu a novince Eclipse Cross. Pozornější oko pak může zaznamenat výraznější blatníky, na zádi je nový nárazník a upravená světla. Dojem vyšší úrovně pokračuje i v přepracované kabině, ve které se teď dočkáte měkčených plastů a prošívání v oblasti středové konzoly, loketních opěrek a parkovací brzdy.

Foto: Mitsubishi

Vylepšený interiér nabídne měkčené plasty a nějaké to prošívání navíc, abyste se za volantem cítili příjemněji. Nebojte, v Evropě se dočkáme i verze s volantem na správné straně

Dalším krokem kupředu je integrace bezpečnostních asistentů, jako je nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, varování před dopravou za vozem při couvání nebo systém zabraňující nechtěné akceleraci v těsných prostorách – to abyste si třeba v garáži nechtěně nenajeli do zdi nebo v terénu na velký kámen. Příjemnou změnou je také nahrazení staré pětistupňové automatické převodovky za moderní šestistupňovou (o pohon se stále stará turbodiesel 2,4 l), instalace větších předních brzd (kotouče i třmeny) a výměna zadních tlumičů pro klidnější jízdu. Nové L200 má tak ke komfortu běžných osobních aut blíž než kdy dřív.

Foto: Mitsubishi

Nové L200 bude příjemnější na silnici a v terénu ho nic nezastaví

Nezapomnělo se však ani na užitnou hodnotu – na korbě pořád uveze kolem tuny nákladu, v terénu je dokonce ještě schopnější. V nabídce jsou hned dva druhy pohonu všech kol: základní Easy-Select 4WD je zadokolka s připojitelnou přední nápravou, sofistikovanější Super-Select 4WD je navíc doplněný redukčním převodem a uzamykatelným středovým diferenciálem.

Foto: Mitsubishi

Super-Select 4WD umožňuje přesně zvolit režim čtyřkolky, k dispozici je také režim Off-road a asistent pro sjíždění svahů

Super-Select 4WD je navíc nově vybavený tlačítkem režimu Off-road, který na základě zvoleného prostředí (Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) a Rock (kameny)) přenastaví chování motoru, převodovky a brzd pro co nejlepší trakci, abyste neuvízli ani v těch nejnáročnějších podmínkách. Jízdu v terénu umí usnadnit taky asistent pro sjíždění svahu, udržující stálou rychlost.

Inovovaná L200 se představila v Bangkoku, protože jde o globální model – v budoucnu by se měl prodávat až na 150 trzích, někde pod jménem Triton. Do Evropy pak dorazí až v létě 2019. Pokud si tedy chcete kupovat pick-up od Mitsubishi, možná bychom s objednávkou ještě chvíli počkali – nové auto by mělo být skutečně komfortnější, vychovanější a navíc i schopnější. Tenhle facelift se vážně povedl!

Načítám