Hlavní obsah

Nové Lamborghini Huracán STO: Z okruhů na běžné silnice

Foto: Lamborghini

Lamborghini přichází s další verzí Huracánu. Tentokrát jde o provedení odvozené od okruhových speciálů. Výsledkem je ještě lepší aerodynamika a nižší hmotnost než u verze Performante. Síla atmosféricky plněného desetiválce se přenáší na zadní kola. K mání je už nyní, první dodávky mohou nedočkaví zákaznici čekat na jaře. A cena? 7,2 milionu korun.

Článek

Základ je samozřejmě standardní model Huracán, spousta detailů ale nezakrývá očividnou inspiraci motorsportem. Vždyť také výchozí model jezdí okruhové závody třídy GT3 a ST (Super Trofeo). Hlavním prvkem, kterého si okamžitě každý všimne, je obří zadní spoiler. Ten je manuálně nastavitelný a jeho rozměry jsou vskutku impozantní.

Další věcí, kterou standardní Huracán nemá, jsou dodatečné otvory v přední kapotě pro lepší chlazení a zvýšení přítlaku. Nový zadní blatník odvozený od modelu Super Trofeo EVO rovněž snižuje přítlak. Hezkým (a koneckonců i praktickým) prvkem je i žraločí ploutev na střeše.

Na aerodynamice se v případě nového Lamborghini pracovalo opravdu hodně, automobilka udává zlepšení přítlaku v porovnání s Huracán Performante o 53 procent a o 37 procent lepší proudění vzduchu.

Huracán STO stojí na dvacetipalcových kolech vyrobených z hořčíku a obutých do pneumatik Bridgestone Potenza. Jestli o tomhle voze napíšeme, že to je závodní auto určené pro běžný provoz, nejsme daleko od pravdy.

Verze s přízviskem STO (Super Trofeo Omologata) váží o 43 kilogramů méně než verze Huracán Performante. Toho se povedlo docílit i díky většímu použití uhlíkových vláken na karoserii. Tento lehký materiál je podle automobilky použit na 75 procentech karoserie.

Atmosféricky plněný vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru generuje 640 koní (470 kW) a 565 Nm při 6 500 otáčkách. Síla motoru se přenáší na zadní kola. Díky skvělé aerodynamice, výkonu i hmotnosti (1 339 kg DIN) se Huracán STO dovede rozjet na stovku za rovné tři sekundy. Dvoustovkou jedete už po pouhých devíti sekundách, a když plynový pedál přidržíte ještě pár dalších sekund, uvidíte číslice 310 (km/h).

Zajímavé je, že verze Performante je rychlejší v časech dosažených při zrychlení v přímce – stovka za 2,9 s, 0–200 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 325 km/h. Okruhově zaměřené STO ale i přes nepatrně horší výsledky bude zábavnější řídit, už jenom kvůli tomu, že STO má pohon jenom zadní nápravy. Huracán Performante má mezinápravovou spojku BorgWarner (dřívější Haldex) páté generace

Nové brzdy, nové jízdní režimy

O zpomalení se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy Brembo CCM-R s technologiemi z F1, které by měly poskytovat perfektní výkon při malém tepelném zatížení. Automobilka udává, že z rychlosti 100 km/h do nuly zastaví na třiceti metrech. Na výběr jsou tři nové jízdní režimy: silničně orientovaný režim STO, Trophy při jízdě po závodní trati a mód „déšť“, který pomůže na silnicích se sníženou trakcí.

Prodej už je zahájen a první zákazníci se dočkají příští rok na jaře. Už je známá i cena – základ je za 274 490 eur (nyní 7 219 000 korun), ale díky štědrému individualizačnímu programu (barvy exteriéru i vnitřku, včetně dvoubarevného laku karoserie) to opravdu berte coby „cenu od“.

Související témata:
Načítám