Článek
BMW přitom trochu váhalo a v modelové řadě X3/X4 nabízelo doposud jako vrchol jen 40i M Performance. Osobně jsem právě s X4 40i M Performance strávil prodloužený víkend v Alpách a musím říct, že ačkoliv to není plnokrevné eMko, jde rozhodně o jeden ze zábavnějších crossoverů, se kterým je hodně radosti na okreskách a vlastně i na horských prémiích. O stejném víkendu pak BMW představilo novou X3, která vrací do hry nejen tuto motorizaci s přeplňovaným třílitrem o výkonu 360 koní, ale slibuje konečně i plnohodnotné X3M s výkonem kolem 400 koní a ještě nekompromisnější charakteristikou.
A proč tedy plašíme o menší důležitosti M3/M4? Inu, nejen v USA se meziročně propadly sedany a kupé od BMW o 12% a SUV během stejné doby rostly o 13%. Protiběžné křivky jsou momentálně v takovém stavu, že 37% veškerých prodejů BMW tvoří SUV a crossovery. A bude líp, nebo hůř, záleží na tom, jak to vidíte. BMW ještě letos představí sedmimístné BMW X7, po kterém je prý hlad hlavně v USA, ale bude se soustředit i na X1, jež se prý ve Státech překvapivě dobře prodává. BMW X1M se určitě nedočkáme, ale nejrůznější plno a polo eMka v podání X3, X4, X5, X6 a X7 budou určitě samozřejmostí i nadále. A s nástupem elektromobilů lze očekávat, že podíl SUV a crossoverů na prodejích bude nadále stoupat. Skalní fandové tak musí doufat, že staré dobré sedany a kupátka se dočkají té nejlepší péče z BMW Motorsport i v budoucnu, i kdyby to mělo být jen z úcty ke starým časům.