Článek
Silueta karoserie zůstala prakticky neměnná po vzoru tvrzení „když to funguje, neměň to“. Nové jsou ale přední i zadní partie, kde se objeví výhradně LED světlomety již ve standardní výbavě. Pro oba páry světel pak platí, že se zužovalo a prodlužovalo. Zadek má „hokejky“ světel vytažené až do blatníků a do předních lamp zabíhají růžky předního nárazníku. Vedle standardních reflektorů se objeví i adaptivní nebo laserové. Po vzoru dalších nových modelů se zvětšovaly a rozšiřovaly ledvinky, ovšem třeba oproti novým SUV nepůsobí mříže chladiče ani zdaleka tak monstrózně.
Co do rozměrů, trojka narostla půdorysem, nikoliv však výškou. Na délku rostla novinka o 85 mm, na šířku o 16 mm a rozvor se natáhl o 41 mm. Zmiňovaná výška se zvedla o zanedbatelný milimetr. Větší rozměry společně s posunutím kol dále do rohů znamenají ideální rozložení hmotnosti 50:50, nové tvarování přídi s lepší aerodynamikou zase zajistilo nízký aerodynamický odpor Cx = 0,23.
Lepší řízení a jízdní vlastnosti obstarává kromě samotných proporcí také nižší hmotnost – v závislosti na verzi až o 55 kilogramů – nebo tužší karoserie stojící na přenastaveném podvozku. Pružiny jsou tužší, tlumiče progresivní a vedle standardního podvozku lze objednávat taky další dva typy podvozků – sportovní M a adaptivní. Některé verze nabídnou i příplatkový sportovní samosvorný diferenciál z divize M.
Kabina se o něco zjednodušila a na řidiče se orientuje dvojice digitálních displejů. Vedle nového infotainmentu s dálkovou aktualizací je to pochopitelně i displej budíků, který je dostupný ve dvou velikostech. Nadšence může malinko zklamat, že definitivně zmizela páka manuální ruční brzdy, ovšem nahrazení elektromechanickou brzdou se dalo docela dobře očekávat. V oblasti materiálů a zpracování došlo na celkové zlepšení, takže vnitřek působí luxusněji. Místo pro zadní pasažéry je přístupnější, nabízí víc prostoru pro nohy a lépe využitelný je i zavazadelník o objemu 480 litrů, v němž lze skládat zadní sedadla v poměru 40:20:40.
Samozřejmou otázkou jsou asistenční systémy a jejich funkce. Vedle klasiky, jako je protikolizní asistent, vedení v pruzích, adaptivní tempomat nebo čtení dopravních značek je k dispozici také nový couvací asistent a funkce, v níž spolupracuje chování převodovky s navigací a tempomatem, aby vůz dopředu reagoval adekvátně jízdní situaci. Na ucpané silnici první třídy, kde se doprava pohybuje rychlostí do 60 km/h, zvládá nová trojka jet úplně sama.
Plejáda motorů pro Evropu zahrnuje širokou škálu benzínových a naftových agregátů. Za naftu tady kopou čtyřválcové motory 318d a 320d. První motor nabídne 150 koní výkonu a 320 N.m točivého momentu, druhý potom 190 koní a 400 N.m momentu. Pro oba vznětové čtyřválce je základem šestistupňová manuální převodovka s lehčím a tišším řazením, pro všechny další motory už jsou standardem osmistupňové automaty. S pohonem všech kol lze zatím propojit pouze 320d. Jediný šestiválec dostupný u spuštění prodejů je naftový třílitr 330d, jehož výkon činí 265 koní a točivý moment nastoupal na hodnotu 580 N.m.
Za benzinové motory se tu nachází zatím pouze dvoulitrové čtyřválce. Základní 320i má 184 koní a 300 N.m, silnější 330i potom 258 koní a 400 N.m. Postupně přibyde ještě třílitrový šestiválec 340i od divize M Performance, jehož výkon atakuje hranici 400 koní. Vrcholná verze (až do příchodu M3) by měla akcelerovat z nuly na sto za necelé 4,5 sekundy.
O něco později se dočkají také příznivci elektra. V létě roku 2019 dorazí kromě sportovně laděného modelu taky 330e iPerformance, tedy plug-in hybrid zvládající až 60 kilometrů na jedno nabití baterií.
Výroba nové trojky už se rozeběhla nejen v Mnichově, ale pro příslušné trhy taky v Číně a v Mexiku. Oficiální spuštění prodejů je pro celý svět naplánováno na 9. března příštího roku.