Článek
V novém BMW M8 bude tlačítko Setup skrývat celkem pět různých nastavení. Kromě obvyklé konfigurace motoru, podvozku, řízení, pohonu M xDrive to nově bude i nastavení brzdového systému.
BMW uvádí, že jde o spojení systému pro aktivaci a regulaci brzd a zároveň posilovače do jednoho celku. Díky tomu je hmotnost nižší cca o dva kilogramy. Zajímavé je, že posilovač brzd nevyužívá podtlaku. Namísto něj se aktivuje elektrickým regulátorem.
Benefity nového systému jsou dva. První je lepší dávkovatelnost, která není ovlivněna dalšími vlivy (mokrá vozovka, vysoké boční zrychlení nebo vysoká teplota brzd). Nastavit půjdou dva režimy, sportovní a komfortní. Sportovní režim nabízí rychlejší tlak nutný k sešlápnutí brzdy, respektive zpomalování.
Pro BMW M8 se nabízejí karbon-keramické brzdy nebo klasicky vrtané kotouče s vnitřním chlazením a šestipístkovými brzdovými třmeny, které mají průměr 395 mm (na přední nápravě).
O pohon nové M8 se stará osmiválec s dvojicí dvoukomorových turbodmychadel a výkonem více než 440 kW / 600 k (přesné číslo zatím BMW neuvedlo). Pro připomenutí: verze 850i disponuje výkonem 530 koní (390 kW) a maximálním točivým momentem 750 Nm (při 1 840 – 4 600 otáčkách).
Převodovka u všech verzí nové generace řady 8 je výhradně automatická, osmistupňová. Síla motoru se standardně přenáší na všechna čtyři kola, po stisknutí tlačítka pak lze – stejně jako v M5 – sílu přenášet výhradně na zadní pneumatiky.
BMW M8 vznikne ve třech karosářských verzích, a sice kupé, kabrio a čtyřdveřové „kabrio“. Automobilka zatím neuvedla přesné datum světové premiéry, jisté je, že to bude v průběhu druhé poloviny letošního roku. Počítáme, že první dorazí kupé a následovat budou další varianty.