Článek
A tak, po patnácti letech od premiéry, přijíždí BMW 1 s pohonem předních kol! Upravený design, více místa a auto pro všechny. Alespoň tak by se daly shrnout jeho hlavní benefity.
Je to už třetí generace a všechno je jinak, respektive nápadně se podobá modelu X2. V duchu ostatních modelů BMW má i jednička větší ledvinky chladiče, šikmá, ostře řezaná světla a vzadu pak LED svítilny, model 135i, který je na fotkách, pak má i náznak difuzoru a dvě koncovky výfuky.
Podle zpráv z BMW má jednička díky nové architektuře víc místa na zadních sedadlech, kdy se se zvětšil prostor nad hlavou i pro kolena. Kufr pak má objem 380 litrů, což je o dvacet litrů víc, než měl stávající model. Když sklopíte opěradla zadních sedaček, je to dokonce 1 200 litrů.
Už jen fakt, že se BMW tímhle vším chlubí na prvním místě, stejně jako panaromatickou střechou, celou řadou odkládacích prostorů, vyspělým infotainmentem a bezpečností, přičemž techniku zmiňuje až dále, jasně naznačuje, kdo je cílovou skupinou a pro koho je auto navrženo.
Při premiéře bude mít nové BMW 1 v nabídce pět motorů, tři naftové a dva benzinové. Základní provedení 116d má 116 koní, dále bude k mání ještě 118d a 120d. Fanoušky benzinu potěší čtyřkolka M135 iXdrive s výkonem 302 koní, na druhé straně spektra je pak 118i.
Všechny modely 116d, 118d a 118i budou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, 116d a 118i mohou být vybaveny sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou, zatímco 118d a 120d xDrive mají volitelnou osmistupňovou převodovku Steptronic. M135i pak bude prodáván výhradně s osmistupňovým automatem Steptronic Sport.
Nové jedničkové BMW půjde do prodeje v září a my jsme zvědaví nejen na to, kolik bude stát, ale i na reakce veřejnosti. A to jak z řad fanoušků, tak i mainstreamu. Jisté je, že pro stálé čtenáře Garáže je tohle o důvod víc, proč rychle začít hledat nějakou starší 130i.
Co vy na to?