Hlavní obsah

Nové Audi S5 bude mít pod kapotou výhradně jen diesel

Foto: Audi

Audi S5 TDI

Evropský hon na čarodějnice, které se v současnosti nazývají dieselové motory, má celkem zajímavé rozuzlení, které přinesla značka Audi. Ta se totiž rozhodla, že některé své sportovně naladěné modely osadí výhradně dieselovým agregátem. Jedním z těch modelů je také nová S5, která právě vstupuje na trh.

Článek

Už před pár dny jsme vás informovali o tom, že Audi diesely rozhodně pohřbít nehodlá. V minulých dnech totiž ukázala modely S6, S6 Avant a S7 Sportback, kterým pod kapotu nadělila právě dieselové agregáty. A dnes se k nim připojí jejich sourozenec, model S5. I ten bude pracovat výhradně s dieselem, který navíc dostane hybridní technologii. A právě díky ní jde o emisně velmi čistý motor. Modely S5 Coupé a Sportback pod kapotu dostaly totožný agregát, jako výše zmíněné S6 a S7. Jde o šestiválcový turbodiesel o objemu 3 litry, který byl pro potřeby S5 naladěn na výkon 347 koní a vskutku působivý točivý moment 700 Nm. Samozřejmě nechybí pohon všech kol quattro, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou.

A kromě motoru je to i převodovka, která pracuje se částečně hybridním systémem MHEV, jenž je součástí nové elektrické sítě s napětím 48 V. Funguje tak, že pokud vůz jede setrvačností a motor běží na volnoběh, nebo je deaktivován, přerušuje přenos hnací síly spojka v převodovce. Elektrické čerpadlo oleje, nezávislé na spalovacím motoru, umožňuje při setrvačné jízdě zařadit vhodný převodový stupeň pro další pokračování v jízdě po spuštění motoru. Tohle vše se ale týká jen evropských trhů. Mimo ně bude novinka k dispozici také s přeplňovaným benzinovým šestiválcem TFSI o výkonu 354 koní a točivém momentu 500 Nm.

Vraťme se ale k jeho dieselové verzi, která bude samozřejmě dostupná i u nás. Její dynamické hodnoty nejsou vůbec špatné, ostatně posuďte sami. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 4,8 sekundy v případě S5 Coupé a za 4,9 sekundy v případě o fous větší verze Sportback. Maximální rychlost je u obou verzí S5 elektronicky omezena na 250 km/h. Díky tomu hybridnímu ústrojí pak oba modely zvládnou ušetřit asi 0,4 litru paliva na 100 ujetých kilometrů. Jinak ale Audi tvrdí, že kombinovaná spotřeba je 6,2 litru na 100 km.

Něco nám však říká, že jakmile vám ztěžkne noha na plynu, což se u S5 může stát velmi snadno, bude spotřeba úplně jiná. Samozřejmě, že vyšší. Audi ale pracovalo také se sportovními tlumiči, alternativně s konvenčními nebo adaptivními tlumiči nebo sportovním diferenciálem. Ten při dynamickém průjezdu zatáčkou do ní vůz doslova vtlačí, čímž v samotném zárodku eliminuje sklon k nedotáčivosti.

Nová Audi S5, poháněná motory TDI bude uvedena na evropský trh v květnu 2019. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Načítám