Hlavní obsah

Nové Audi RS4 Avant je pořád ideálním rychlým kombíkem

Foto: Audi

Ostrý sportovní model Audi RS4 uzavírá vlnu faceliftů celé řady A4 – limuzínu, kombi Avant, soft-roadový Allroad i rychlíky S4 a S4 Avant. Ani u RS4 nečekejte žádné převratné změny, jen pár decentních úprav. Co se ale naštěstí nijak nezměnilo, je motor s brutálními 450 koni…

Článek

Audi je zakladatel rodu rychlých kombíků – jeho RS2 z roku 1994, kterou pomáhalo stavět Porsche, definovala segment (a to měla tehdy „jen“ 315 koní). Model RS4 je jeho přímým pokračovatelem a ztělesněním perfektního rodinného auta, které ve volném čase může prohánět pravověrná sportovní auta. Má totiž ideální velikost, nečekaně schopný podvozek, nezastavitelný pohon všech kol, a hlavně silný motor pod kapotou.

Foto: Audi

Šťastná rodinka rychlých kombi Audi začala modrou RS2 a pokračuje nejnovější RS4

Určitě víte, že současnou RS4 už nepohání atmosférický osmiválec předchozích dvou generací, místo toho se vrátila k osvědčenému receptu první RS4 (B5), kterou poháněl dvakrát přeplňovaný šestiválec. Jenže tentokrát nemá výkon mrzkých 380 koní, ale rovnou 450 koní (to znamená 155 koní na litr!) a masitých 600 Nm točivého momentu k tomu. Na stovku tak vystřelí za bleskových 4,1 sekundy a peláší až 280 km/h! To není špatné na rodinný kombík, že?

Foto: Audi

Motor zůstal stejný, ale má pořád poctivých 450 koní a 600 Nm, takže to vůbec nevadí

Mechanický mezinápravový diferenciál (tedy poctivé quattro) přenáší točivý moment na nápravy v poměru 40 : 60 (přední versus zadní), ale podle podmínek umí poslat až 70 % dopředu nebo 85 % dozadu, což se hodí jak při rychlé jízdě na okresce, tak i pro bezpečnou jízdu na sněhu. RS4 můžete také vybavit podvozkem s adaptivními tlumiči a dynamickým řízením – skutečnou novinkou pak je, že si dva nejoblíbenější režimy nastavení auta můžete nakonfigurovat pod označení RS1 a RS2 a přepínat je tlačítkem přímo na sportovním volantu.

Ale jak jsme řekli, u pohonného ústrojí je vše prakticky při starém, facelift nicméně viditelně pozměnil design exteriéru. Nyní si bere víc inspirace z nedávno představené RS6 Avant, takže už nevypadá tak nenápadně, ale naopak pěkně ostře. Zamračený pohled předních světel (na přání s Matrix LED technikou) už z dálky všechny před vámi vyhání z levého dálničního pruhu, zatímco temné průduchy v přídi vypadají, že by klidně mohly spolknout neopatrné hatchbacky, které včas nestihly uhnout. Všimněte si také průduchů u hrany kapoty, které jsou inspirované původním Quattrem.

Foto: Audi

Příď vypadá patřičně agresivně. Sežere silnici, sežere auta na ní, a když si nedáte pozor, schramstne i vás

Součástí faceliftu jsou i upravené boky – RS4 je o 30 mm širší než běžná A4 a její podběhy pojmou až 20palcové ráfky s pneumatikami 275/30 (za nimi se pak schovávají kotouče s průměrem 375 mm vpředu a 300 mm vzadu, přední mohou být i karbon keramické s průměrem 400 mm), takže má opravdu svalnatý postoj. Upravena byla i zadní část s novými LED světly s upravenou grafikou podobnou ostatním současným modelům Audi.

Interiér má díky volantu obšitému Alcantarou, anatomickým sedadlům a hliníkovým pedálům stále výrazně sportovní nádech. Hlavní změnou je tak nový 10,1palcový dotykový infotainment na vrcholu palubní desky – ten je v moderním duchu stále online (získává informace o dopravě nebo parkovacích místech pro efektivnější navigaci, stahuje si aktualizace map nebo update systému) a poskytuje široké možnosti konektivity (Apple CarPlay a Android Auto, vzdálený přístup přes mobilní aplikaci, bezdrátové dobíjení telefonu), takže by vám u něj nemělo nic chybět.

Foto: Audi

Audi má letošek nabitý novinkami, které zahrnují i šestici rychlých RS modelů

Nová RS4 tak přichází právě včas, aby oslavila 25 let od představení svého slavného praprapradědy RS2. Současně také doplňuje šestici rychlých RS modelů, které Audi letos plánovalo představit. Po RS Q3, RS Q3 Sportback, RS6 Avant, RS7 Sportback a čerstvé RS4 Avant tak zbývá už jen poslední – RS Q8 jako vládce rodiny. Má ho prý pohánět twin-turbo 4,0 V8 s výkonem vysoko přes 600 koní! No, máme se letos ještě nač těšit…

Načítám