Hlavní obsah

Nové Audi RS3 už klepe na dveře. Nabídne i „Drift“ mód!

Foto: Audi

I nadále budou na výběr dvě karosářské verze – sedan a hatchback

Sportovní divize Audi už má novou generaci „super-hatchbacku“ RS3 prakticky připravenou a výroba je na spadnutí. Víme, že i nadále bude na výběr ze dvou karosářských variant, tedy hatchback (u Audi líbivěji zvaný jako Sportback) a sedan. Co je ale hlavní a na co budou nejvíce slyšet potenciální zákazníci – i nadále si zachová charakterní přeplňovaný 2,5l pětiválec!

Článek

Dlouho se spekulovalo, zda nadcházející generace nepřijde o tuto dnes už prakticky jedinečnou pohonnou jednotku, ale obavy se naštěstí nevyplnily – příjezd nové RS3 bude doprovázený typickým syčením, frkáním a prskáním. Ostatně jako jsme kdysi dávno byli zvyklí u jejích předků ve Skupině B. Výkon by měl mezigeneračně narůst na 400 koní, točivý moment bude 500 Nm.

Foto: Audi

Nová RS3 by měla zvládat stovku za pouhých 3,8 sekundy. Vítanou novinkou pak jistě bude jízdní režim umožňující driftování

To nejdůležitější už tedy víme, a tak bychom s trochou nadsázky mohli článek těmito slovy zakončit. Jenže zbývá tu pár dalších zajímavých informací – co výkon? Podle Audi bude nová generace, která se začne prodávat už v roce 2022, rychlejší o skvělé tři desetiny ve zrychlení z nuly na stovku než předchozí generace. Vůz tak stovku zvládne za 3,8 s. Alespoň tedy papírově, reálně ten čas ale může být i o chlup kratší. Jako bonus bude k mání speciální tovární balíček, jehož součástí bude benevolentnější omezovač rychlosti, kde bude možné se na německé dálnici u vás za barákem dostat až na rychlost 290 km/h.

Je nabíledni, že RS3 si zachová i tradiční pohon „quattro“, přesto tu došlo na pár změn. Na zadní nápravě je teď zařízení zvané „RS Torque Splitter“, což znamená, že obě zadní poloosy budou mít svoji vlastní spojku. Nad nimi pak bude bdít vlastní řídicí jednotka, která bude rozdělovat výkon pro zadní nápravu mezi jednotlivá kola. Audi si od toho slibuje lepší stabilitu, ale zároveň agilitu, a co je možná nejdůležitější, výrazně to pomůže potlačit nedotáčivost, která uprostřed zatáček často bývá Achillovou patou všech silných čtyřkolek s motorem vpředu.

Systém bude mít několik režimů, které bude možné volit přes palubní systém Audi Drive Select. Jsou jimi Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance a RS Performance Rear. A jak název napovídá, poslední jmenovaný režim řídicí jednotce přikáže, aby za všech okolností upřednostňovala zadní nápravu, což ocení zkušení řidiči, kteří mají rádi přetáčivý styl jízdy.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka tu rovněž zůstává, pro nový model ale prošla nějakou tou revizí. Jednak má teď o kus robustnější konstrukci, navíc její software teď umí mnohem lépe komunikovat se zbytkem pohonného ústrojí, aby vůz maximálně zužitkoval výkon, který produkuje vynikající přeplňovaný pětiválec.

Není velkým překvapením, že nová „er-es-trojka“ se dočkala také úprav v oblasti podvozku. Celé šasi sedí o 10 mm níž než v případě typu S3 a o celých 25 mm níž než standardní A3. Jsou tu navíc tužší pružiny i tlumiče, díly jako spodní lichoběžníky, úchyty zavěšení, pomocné rámy a stabilizátory jsou pak speciálně navrženy pro model RS3. Zadní náprava má čtyřprvkové zavěšení, které bylo přizpůsobeno novému systému RS Torque Splitter.

Do seznamu příplatkové výbavy nově přibyly lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, balíček RS Dynamic Package, který zvyšuje maximální rychlost, a v neposlední řadě je možné si připlatit i za keramické brzdy.

Ohledně dalších podrobností (a také ceny) nás zatím Audi nechává si nervózně okusovat nehty, ale dušují se, že již brzy se vše ostatní dozvíme. Vzhledem k hlavní konkurenci v podobě Mercedesu-AMG A45 však očekávejme částku okolo 1,2 milionu korun.

Související témata:
Načítám