Článek
Když si Audi v roce 2006 splnilo sen o „lidovém“ supersportu a představilo elegantní kupé R8, většina novopečených majitelů jej upřednostnila před italským sourozencem s rozzuřeným býkem ve znaku. Futuristické Audi R8 vycházelo z Lamborghini Gallardo, a přestože mu chyběly dva válce z původních deseti, přivezlo řidičům úžasný mix jízdních vlastností a každodenní použitelnosti za lepší peníze.
Legendární závodník Jacky Ickx tehdy o Audi R8 dokonce řekl, že je nejlépe ovladatelným silničním autem. Originální Audi R8 se postupem času stává moderní klasikou, dříve exkluzivní silnější motor V10 od Lamborghini s charakteristickým pronikavým řevem nahradil osmiválec a stal se standardní motorizací a německá automobilka v současnosti vyrábí již druhou generaci, jejíž životní cyklus se blíží ke konci.
Současné Audi R8 se prodává šestým rokem a už nějakou dobu se spekuluje o budoucnosti modelu, nepochybně patřícího k nejvýraznějším sportovním vozům značky. Hildegard Wortmann, ředitelka globálního prodeje a marketingu Audi, začátkem letošního roku odhalila, že nové Audi R8 dorazí s výraznou změnou, ale v roce 2021 se ještě nepředstaví. Tehdy se mluvilo o tom, že aby R8 mohlo přežít, nevyhne se čistě elektrickému pohonu.
Německý magazín Auto Bild v minulém týdnu zveřejnil nové neoficiální informace, uvádějící nejen odhadované datum představení, ale také přibližující plánovaná hnací ústrojí. Podle Auto Bildu se nové Audi R8 představí v roce 2023 a vrcholnou variantou se skutečně stane čistě elektrická verze, ale automobilka údajně připravuje také purističtější verzi pro milovníky spáleného benzinu.
Standardním motorem pro novou R8 se má stát čtyřlitrový V8 s dvojicí turbodmychadel, který se v současnosti nachází v Lamborghini Urus a dalších vysoce výkonných vozech koncernu Volkswagen, přičemž Auto Bild očekává, že ve spojení se zatím neznámou konstrukcí hybridního pohonu vyvine nejvyšší výkon až 700 koní. Už základní Audi R8 tak má nabídnout pořádnou porci síly a jsme zvědavi, jakou hodnotou se pochlubí rychlejší elektrická verze.
I když se v minulosti objevily spekulace o možném definitivním ukončení produkce Audi R8 bez náhrady, v dnešních dnech to vypadá, že nejlepší sportovní Audi moderní éry čeká slibná budoucnost. Když se pak podíváme do nedávné historie, zjistíme, že elektrický pohon pro R8 není novinkou. Už v roce 2015 se představilo Audi R8 e-tron s dvojicí elektromotorů o 462 koních a 920 Nm, 92 kWh akumulátorem a dojezdem až 450 kilometrů. Údajně se tehdy neprodalo ani 100 exemplářů, ale od té doby se přístup zákazníků k elektrickým autům v mnohém změnil.