Hlavní obsah

Nová Toyota Tundra – Plnotučný offroadový pick-up

Foto: Toyota

Obrovská maska chladiče a vylepšený interiér - dvě věci, které uvidíte na první pohled

Toyota Tundra platí dlouhodobě za jeden z nejlepších velkých pick-upů na světě. Stávající model se navzdory čtrnáct let staré platformě prodává pořád velmi dobře, dočkal se jen několika drobných aktualizací, ale Toyota stejně přispěchala s novým modelem, protože zejména žíznivý motor V8 5,7 l vypadal s ostatními konkurenty poněkud prehistoricky.

Článek

Možná vás překvapí, že nový model už osmiválec mít nebude. Tečka. Nahradí ho dva šestiválce, ale nebojte se, síly bude mít Tundra dál na rozdávání. Základním motorem je 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 389 koní a 649 Nm, zatímco hybridní motor i-Force Max přidává k 10stupňové automatické převodovce elektromotor, takže se chlubí ohromujícím výkonem 437 koní a točivým momentem 790 Nm.

Pokud jste teď chtěli namítnout, že už to bez osmiválce nebude ono, počkejme si na první jízdní dojmy, protože Toyota většinou moc dobře ví, co a proč a jak. Dál taky zůstává masivní rám, ale k němu přibylo víceprvkové zavěšení zadních kol. Kromě lepších jízdních vlastností nová Tundra taky slibuje větší tažnou kapacitu, a to až 5,4 tuny!!! Pokud potřebujete tahat loď nebo rovnou celý dům, tak tohle je řešení.

Nová Tundra vypadá svalnatější než předchozí model. Má hranatější linie, masivní přední masku a vyboulené blatníky. Bude se dál prodávat provedení Double Cab nebo CrewMax, ale obě dvě verze mají dva páry dveří a rozdíl je jen ve velikosti kabiny a ložného prostoru.

Největší radost máme z toho, že Tundra dostane nový infotainment, který by měl být rychlejší a intuitivnější, Apple CarPlay a Android Auto budou standardní výbavou, stejně jako 14palcový dotykový displej umístěný vysoko na palubní desce. Jinak interiér vypadá čistě a atraktivně, v první řadě je spousta místa pro pasažéry i věci, hluboká středová konzole pojme klidně notebook nebo kabelku. Cestující na zadních sedadlech už tolik štěstí nemají, to hlavně kvůli volitelnému panoramatickému střešnímu oknu.

Foto: Toyota

Tundra má obrovské všechno, i displej palubního počítače

Podle Toyoty bude nová Tundra na dálnici stejně přesvědčivě tichá a pohodlná jako stávající model, přibude jen spousta bezpečnostních asistentů, které v této třídě rozhodně nejsou samozřejmostí. Jen namátkou jmenujme automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, pomoc při odbočení na křižovatce, monitorování mrtvého úhlu, automatická dálková světla, line asistent a adaptivní tempomat.

V terénu pak řidiči ocení nové tlumiče Fox, systém Multi Terrarin Seelect nebo rozsáhlou ochranu podvozku.

Tundra půjde do prodeje v roce 2022, a přestože v oficiální nabídce českého zastoupení ji nečekejte, tak nebude asi žádný velký problém si ji nechat dovézt. Aktuální model pořídíte od nějakých 1,5 milionu Kč včetně cla a DPH.

Související témata:
Načítám