Článek
Toyota GT86 a Subaru BRZ, dvojčata, která přinesla návrat malého lehkého sportovního kupé za rozumnou cenu na trh. Tahle auta byla dlouhou dobu očekávána, nechybělo několik konceptů a protichůdných prohlášení. Ale nakonec jsme se dočkali a od té doby nám tito dva dělají radost, zejména protože jsou ideálním vstupem do světa zadokolek, naučí vás řídit, umí dobře driftovat a jejich provozní náklady zůstávají nízké.
Jenže už je to šest let od uvedení vozu na trh, a tak se sluší začít mluvit o další generaci, kterou naštěstí obě značky potvrdily. Zatím se hovoří o tom, že by měla zůstat zachována koncepce malého lehkého kupé s motorem boxer vepředu a pohonem zadních kol. Čtyřválcová jednotka, nejspíše stále atmosférická, však dostane větší objem. Z dvoulitru se tedy stane jednotka o objemu 2,4 litrů. Logicky by přitom měl narůst jak výkon, tak točivý moment. Zvětšený objem by rovněž mohl vyřešit slabší střední pásmo dosavadní jednotky.
Toyota chce dále oživit i další své legendární modely, očekává se tedy návrat nejen Supry, která by měla vyjet v sériové podobě do jednoho roku, ale rovněž přijde kupé Celica a malinký sporťák MR2. Poslední jmenovaný by mohl sdílet platformu s Mazdou MX-5. My jsme velice rádi, že Toyota nyní chce vyrábět sportovní modely a vrací se ke svým legendám, kéž by jí následovaly i ostatní japonské značky.