Článek
Toyota Supra byla velmi očekávaným autem. Mnohé nasvědčuje tomu, že všechna ta očekávání byla do puntíku naplněna, protože se ještě ani oficiálně neprodává a Toyota už eviduje neuvěřitelné množství předobjednávek. Zákazníci jsou připraveni se o ni prát, což by čistě teoreticky mohlo znamenat, že by tento model zastal funkci sportovního auta značky Toyota na výbornou. Obavy, že tím skončí oblíbený model GT86, tak měly logické opodstatnění .
Neblahé zvěsti kolovaly hlavně na internetu. Mluvily o tom, že GT86 už v nabídce Toyoty nemá kvůli Supře místo a současná verze tohoto modelu tedy bude také poslední. K tomu se ale nakonec vyjádřil Matt Harrison, šéf marketingu značky, který řekl, že nástup Supry rozhodně nemá znamenat konec GT86. Interně se GT86 označuje jako menší bráška Supry, a tak to vypadá, že Toyota už na nové generaci malého a velmi hravého modelu pracuje.
Jistě víte, že GT86 Toyota vyvíjela společně se Subaru, které uvedlo velmi podobný model s názvem BRZ. Oběma autům se tak začalo přezdívat Toyobaru, tedy zkratkou názvů obou automobilek. Obě auta jsou si velmi podobná, a to jak designově, tak i jízdními vlastnostmi. Pokud se ale svezete s jedním a hned nato s druhým, zjistíte, že každé je tak trochu jiné. Každé má prostě DNA značky, která ho vyrobila. Obě jsou ale nesmírně zábavná, řidičsky přívětivá a opravdová. Na nic si nehrají, ostatně, nemusí. Ano, je potřeba je řídit, je potřeba se s nimi naučit pracovat, ale když se vám to povede, nebudete chtít řídit nic jiného. Za to vám ručím.
A jinak tomu nemá být ani v nové generaci GT86, která by na trh měla vtrhnout nejspíš v roce 2021. Zatím to vypadá, že Toyota bude na novince stále pracovat se Subaru a stále bude pracovat s dvoulitrovým čtyřválcem. V prvé řadě je to dostačující a v druhé nesmíme zapomenout na fakt, že větší motor dostane právě Supra. Tato auta si nemají konkurovat, mají stát bok po boku a společně zákazníkům nabízet radost z jízdy a každé zvlášť trochu jiné vlastnosti. Společně s těmito informacemi se do světa rychle rozšířila zpráva o tom, že když tedy stávající GT86 bude za dva roky končit, zasloužila by si nějakou tu speciální rozlučkovou edici. Ideálně vyrobenou ve spolupráci s Gazoo Racing. To ale Toyota ani nepotvrdila, ani nevyvrátila. Tak uvidíme, například Yaris GRMN byl skvělý, není tedy důvod, aby případná GT86 GRMN byla horší.