Hlavní obsah

Nová Škoda Superb Scout do terénu i na parádu

Foto: Škoda Auto

Soft-roadová verze Superb Scout přichází do nabídky proto, aby uspokojila zákazníky, kteří touží po stylu SUV v karoserii běžného kombi. Se Scoutem tak zvládnete vyrazit i do lehčího terénu, aniž byste přišli o praktičnost a eleganci běžného kombi, designové úpravy ho navíc pomohou odlišit od ostatních modelů.

Článek

Pokud jste chtěli Škodu Superb, ale zároveň jste toužili odlišit se od davu ostatních Superbů, které jsou na českých silnicích (jako všechny škodovky) tak častým jevem, mohli jste si dosud vybrat pouze luxusní verzi Laurin & Klement nebo sportovně okořeněný Sportline. S modernizovaným Superbem se však nově představuje také lehce terénní varianta Scout.

Je vlastně dost s podivem, že přichází až s takovým zpožděním – vždyť modely Octavia, Kodiaq i Karoq ji dostaly brzy po představení. A u všech se stala oblíbenou volbou těch, co mají terénní choutky, a navíc chtějí na silnici vyniknout. Superb Scout proto také přichází nejen s technickými, ale také s designovými odlišnostmi, díky kterým ho na silnici nepřehlédnete.

Foto: Škoda Auto

Když občas potřebujete sjet z asfaltu, ale nechcete SUV, Superb Scout by pro vás mohl být tou pravou volbou

Design

Elegantní design Superbu Combi vylepšuje Scout o robustní off-roadové prvky s hliníkovým akcentem (nově tvarovaný přední a zadní nárazník) a ochranné plastové doplňky (podběhy, prahy, spodní části dveří). Dalšími poznávacími znaky jsou chromovaný střešní nosič, lišty kolem oken a taky kryty zpětných zrcátek, které mají hliníkový vzhled. Chybět nesmí ani plakety s nápisem Scout. Standardem jsou 18“ dvoubarevná kola Braga, která lze na přání vyměnit za 19“ kola Manaslu. Specialitou verze Scout je také nová metalická barva – oranžová Tangerine.

Foto: Škoda Auto

Superb Scout poznáte podle stříbrných designových doplňků. A nápisů Scout...

Interiér

Nejvýraznější odlišností Scoutu jsou dřevěné dekory na palubce, středové konzole i ve dveřích a také specifická sedadla čalouněná kombinací Alcantary a kůže s hnědým kontrastním prošitím a logem Scout. Plaketu Scout najdete i na palubní desce.

Foto: Škoda Auto

Dřevěný dekor vypadá ve skutečnosti překvapivě vkusně

Připravený do terénu

Základem úprav modelu Scout je standardně dodávaný paket pro špatné cesty, který zvýší světlou výšku o 15 mm a přidá dodatečné krytí motoru, podvozku a prahů. Scout je také standardně vybaven inteligentním pohonem všech kol, který při běžné jízdě roztáčí hlavně přední kola (kvůli úspoře paliva), za zhoršených trakčních podmínek (mokro, sníh, bahno nebo sypké povrchy, ale třeba i v zatáčce) přesouvá výkonový poměr mezi nápravami i jednotlivými koly pro co nejvyšší efektivitu a bezpečnost. Standardní volič jízdních režimů Driving Mode Select s režimem Off-road dokáže upravit nastavení vozu, aby se vypořádal se všemi terénními nástrahami. Adaptivní podvozek DCC je součástí výbavy na přání.

Foto: Škoda Auto

Terénní Scout, plug-in hybridní iV, přiostřený Sportline a luxusní Laurin & Klement – která verze Superbu se vám líbí nejvíc?

Motory

Verze Scout bude k dispozici pouze se dvěma pohonnými jednotkami – naftovým 2,0 TDI s výkonem 190 koní a 400 Nm a benzinovým 2,0 TSI disponujícím výkonem 272 koní a 350 Nm. Oba motory jsou v nabídce pouze s pohonem všech kol a automatickou DSG převodovkou. Díky tomu dokáže Superb Scout utáhnout na kouli až 2,2 tuny.

Superb Scout je tak připravený nejen podávat výkony na silnici i mimo ni, ale také zaujmout pohledy kolemjdoucích svým atraktivnějším designem. Zaujal i vás?

Načítám