Článek
Tohle bude malé zemětřesení, byť se o tom zatím moc nemluví. Nejenže Škodovka plánuje postavit nový Rapid jako alternativu k Octavii, ale chce s ním razantně vstoupit do třídy, které se vžila přezdívka „kategorie Golf“. Kromě Golfu bude nový Rapid soupeřit s Opelem Astra a Fordem Focus. Důvod? Rapid se sice u nás doma prodává dobře, ale v zahraničí jsou jeho odbytová čísla daleko za očekáváním - 66 152 kusů za loňský rok. Proto se má z auta, které mělo nabízet hlavně zajímavý poměr ceny a výkonu stát konvenční rodinný hatchback. Tomu odpovídá ostatně i skutečnost, že Rapid s kufrem už nebude v nabídce. Prodeje chce Škodovka minimálně zdvojnásobit.
Alain Favey, globální prodejní a marketingový šéf společnosti Škoda k tomu řekl: „Naše pozice v této třídě je slabá. A i když se aktuálně mluví hlavně o vozech SUV, tak segment rodinných hatchbacků pořád zákazníky zajímá, stále je srdcem evropského trhu. Nový Rapid bude mít společné prvky s Vision X a bude víc 'golfový'. Mezi extrémně úspěšnou Octavií a malou Fabií existuje mezera, kterou nám stávající Rapid Spaceback nezaplnil tak, jak jsme chtěli, proto jsme se rozhodli změnit náš přístup.“
Aktuální Spaceback stojí na upravené platformě PQ 26, ale jeho nástupce bude používat nejmodernější MQB, na které jezdí třeba nový Seat Ibiza nebo VW T-Roc. To by mělo znamenat hodně prostoru v kabině a perfektní jízdní vlastnosti. Podle informací, které má Garáž.cz k dispozici, by se měla výrazně zlepšit kvalita interiéru a v autě by se měly objevit takové věci jako velká dotyková obrazovka nebo kvalitní sedadla.
Co se motorů týče, předpokládáme, že v nabídce budou aktuální jednotky koncernu Volkswagen, základ tedy bude tvořit litrový tříválec s výkonem 84 kW, sázkou na jistotu pak bude čtyřválec 1.5 TSI s výkonem až 148 koní. Uvidíme, jaký osud čeká naftový čtyřválec 1,6 l, s jistotou vám ale můžeme prozradit, že u nového Rapidu se nepočítá s žádnými elektrifikovanými variantami.