Hlavní obsah

Nová Škoda Fabia R5 evo – nejlepší test je závod!

Foto: Škoda Motorsport

Škoda Fabia R5 evo – první ostrá premiéra. Pokračování bude v závodě mistrovství světa v Portugalsku

Premiéra nové evoluce závodní Fabie R5 dopadla na výbornou. Jan Kopecký, který byl celou dobu u jejího testování, ji společně se svým spolujezdcem Pavlem Dresslerem dovezli na prvním místě v Rallye Český Krumlov. A další dvě místa na bedně patřily (opět) škodovkám…

Článek

Ve Škodě Motorsport mohou otevřít šampaňské, premiéra nové generace Fabie R5 nemohla dopadnout lépe. Náročné testování přetavil tovární tým v jasné vítězství, a to si pro něj Jan Kopecký s Pavlem Dresslerem museli dojet přes třicetivteřinovou penalizaci.

Foto: Škoda Motorsport

Ani sporná penalizace nezastavila spanilou jízdu Honzy Kopeckého

Jestli někdo doufal, že se premiéra závodní R5 nepovede, musel být zklamaný, protože z toho bylo naopak vítězství ve velkém stylu. Honza Kopecký v cíli řekl: „Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi připravil tak dobrý vůz. A to jsme ještě nevyužili celý potenciál, který ŠKODA FABIA R5 evo nabízí.“ Kopecký vyhrál hned první tři zkoušky, následně přišla již zmíněná penalizace za špatné projetí retardéru. I když se v boxech a mezi fanoušky řešilo, jestli byla oprávněná nebo ne, tým měl jasno: My si ten závod chceme vyhrát na trati, ne u zeleného stolu. Po propadu na čtvrté místo stačily posádce nové Fabie R5 jen dvě zkoušky, aby se vrátila do vedení, které pak s jistotou a velkým náskokem udržela až do cíle. „To auto je fakt povedené, zákazníci si s ním užijí mnoho zábavy a především úspěchů. A já se moc těším na jeho debut v mistrovství světa, který proběhne na nadcházející Portugalské rallye,“ řekl Kopecký. A šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek dodal: „Jsme rádi, že naše nově homologovaná Fabia R5 evo byla tak spolehlivá a rychlá. Jan a Pavel předvedli bezproblémový výkon.“

Ale vítězství nové Fabie R5 není všechno. Na Rallye Český Krumlov skončilo v první desítce hned sedm posádek jedoucích s vozem Škoda! Na druhém místě dojel privátní mladý jezdec Filip Mareš, když podal mimořádný výkon a po těsné bitvě s jezdcem Fordu Václavem Pechem jr., který musel odstoupit, skončil na druhé pozici. Třetí místo pak patřilo Honzovi Černému.

Foto: Škoda Motorsport

Mechanici Škody Motorsport moc práce neměli

Připomínáme, že nová Fabia R5 evo má zesílený skelet karoserie a podvozek s delšími drahami odpružení a že řízení dostalo strmější převod. Silnější motor má ve srovnání se svým předchůdcem nejen větší výkon, ale i vylepšený průběh křivky točivého momentu. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 l  má novou řídicí jednotkou Magneti Marelli, elektricky ovládaný obtokový ventil turbodmychadla, účinnější chladicí systém a nové olejové čerpadlo se zdokonalenou regulací tlaku oleje. Vyššímu výkonu motoru bylo přizpůsobeno zpřevodování převodovky, u níž byla současně prodloužena životnost. Spousta věcí je tak jiných, ale hlad po vítězství má tohle auto stejně velký.

Související témata:
Načítám