Článek
Už to vypadalo, že výbavový stupeň Active na český trh ani nedorazí. Ale je tu a jeho cenová nabídka je hodně zajímavá – původní cena základní výbavy Active s novým motorem 1.0 TSI Evo měla být 493 900 korun, ovšem Škoda nabízí zvýhodněný akční model k 125. výročí založení automobilky a stojí oněch 456 900 korun. Verze kombi je potom za příplatek 40 000 korun.
Ale na to, že se jedná o úplně základní výbavu, není nabídka vůbec špatná. Dobrou zprávou třeba je, že pokud si odmyslíme plechová kola s poklicemi, tak se nová základní Octavia Active vzhledově neliší od dražšího Ambition. To znamená, že má i přední full-LED světlomety, za které dáváme u základní výbavy palec nahoru.
Uvnitř pak najdeme 7 airbagů, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, startování tlačítkem (byť odemykání je klasicky dálkovým ovládáním), elektricky ovládaná všechna okna nebo infotainment Swing s Bluetooth a zrcadlením mobilního telefonu s 8,25palcovou dotykovou obrazovkou doplněnou dvěma otočnými ovladači, které potěší odpůrce dotyku. Z široké nabídky jízdních asistentů máte v základu front assist – tedy varování před čelním nárazem s funkcí nouzového brzdění, asistent udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání řidičovy únavy, ale hlavně klasický tempomat s omezovačem rychlosti. Jediné dvě věci, které tu k úplnému motoristickému štěstí chybí, jsou automatická klimatizace. Klimatizace je tu totiž pouze manuální, jen s elektronickým ovládáním – to znamená, že tu není klasický „sporák“ s otočnými ovladači, místo toho probíhá ovládání klimatizace na dotykové obrazovce.
Kdo by chtěl výbavy přece jenom víc, může sáhnout po výhodném paketu Active Plus. Ten za 15 000 korun přidává litá kola, zadní parkovací senzory, další 4 reproduktory (celkem 8) a volant a hlavici řadicí páky v kůži.
S novou základní výbavou přichází také nový základní motor. Jak už padlo o pár odstavců výše, jedná se o benzínový tříválec s turbodmychadlem 1.0 TSI Evo. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, pracuje v Millerově spalovacím cyklu (sací ventily se zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu, čímž se zvyšuje expanzí poměr), má filtr pevných částic, přímé vstřikování a turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek. Výkon činí 110 koní a točivý moment 200 Nm, takže Octavia zrychlí z nuly na sto za 10,8 sekundy a jede až 208 km/h. Normovaná spotřeba potom činí 4,6 litru na sto. Ačkoliv podobná specifikace motoru v předchozí generaci žrala v reálu o nějaký litr víc a lze předpokládat, že tady to bude totéž.
Pokud vám stačí základní výbava Active, ale chcete si dopřát silnější čtyřválce, i tato možnost tu je. Benzínový 1.5 TSI o výkonu 150 koní, nebo dieselový 2.0 TDI Evo o výkonu 110 koní stojí shodně 539 900 korun, respektive 506 900 korun v akční verzi 125 let.