Hlavní obsah

Nová Mazda 6 s šestiválcem se představí už příští rok!

Foto: Mazda

Mazda drží slovo – již v první polovině roku 2022 se představí nová Mazda 6 se zadním pohonem a šestiválcovými motory

Japonská automobilka Mazda se příliš neohlíží na ostatní, má svůj pohled na věc, na budoucnost mobility, a co je hlavní – spalovací motor podle ní není ani zdaleka odepsaný. Pochopitelně si tím získala řadu příznivců, a když jsme se před rokem dozvěděli, že příští Mazda 6 by mohla nabídnout dokonce šestiválcové motory, veřejnost to přijala velice kladně. A teď jsme se dozvěděli, že to nejen bude pravda, ale že už ani nebudeme čekat příliš dlouho…

Článek

Hirošimské vozy jsou jedni z posledních mohykánů, které si dnes ještě pořád můžete koupit s atmosférickým benzinovým motorem. Což je zvláštní, protože zbytek světa od takových motorů dává ruce pryč – Mazda však vytrvala a prokázala, že takové řešení má stále co nabídnout, a to i po stránce dnes tolik komentované spotřeby paliva. A již v první polovině roku 2022 se dočkáme další skvělé zprávy – budoucí Mazda 6 dostane dokonce šestiválcové motory!

Foto: Mazda

Hladká, ničím nenarušená silueta a dlouhý čumák – základní recept pro elegantní sedan bychom měli

Co si budeme povídat, tato slova jsou jako závan svěžího větru ve světě, kde je člověk rád za čtyři válce. Tím tedy netvrdíme, že všechny tříválcové motory jsou špatné, ale jen málokdo je umí udělat opravdu dobře a s dostatečně robustní konstrukcí, aby dlouho vydržely. A pak také nezapomínejme, že menší motor nemusí mít vždy lepší spotřebu.

Další, co Mazda slibovala, byl pohon zadních kol – a i v tomto případě své slovo dodrží. Kromě toho nový model nabídne kompletně nový design, který bude ve velkém vycházet z konceptu zvaného Vision Coupe s elegantní siluetou a dlouhatánskou kapotou – pod kterou by se koneckonců i logicky vešel nějaký pořádný motor. Dynamický vzhled podporuje i poměrně hodně nízká linie skel a parádní kola, která však pro produkční model budou mít nepatrně rozumnější (čti menší) průměr.

Kromě řadového šestiválce spalujícího benzin se počítá také s naftovou variantou, oběma potom bude asistovat mild-hybridní systém. Hlavní slovo tak bude mít stále spalovací motor a jízda čistě na elektrický pohon nebude možná, elektřina bude „spalováku“ pomáhat s vyplněním výkonových mezer a během zvýšené zátěže, tedy při rozjezdu a prudké akceleraci.

Zatím není známo, zda kromě zadokolky a šestiválce bude Mazda nabízet i mezi staromilci tolik oblíbenou manuální převodovku, vyloučeno to však zatím není. Stejně tak není vyloučeno, že v nabídce zůstanou i stávající a osvědčené čtyřválce, a to jak naftový turbodiesel, tak i ten atmosférický spalující benzin. V průběhu „funkčního období“ nové Mazdy 6 se pak můžeme těšit dokonce i na plně elektrickou variantu.

Jedno se Mazdě musí nechat – vyvíjet v podstatě nový spalovací motor v době, kdy od nich většina velkých hráčů pomalu ale jistě dává ruce pryč, chce odvahu. A patří jí díky tomu náš obdiv. Značí to fakt, že automobilce evidentně nechybí zdravé sebevědomí a že je přesvědčená o tom, že auta s tímto „zastaralým“ druhem pohonu mají stále šanci. Už jen ta myšlenka, že se v Hirošimě budou vyrábět auta se zadním pohonem a šestiválci vpředu, zní hodně lákavě – a v kombinaci s tímto designem? Tak to už se tuplem vsaďte, že o ně bude zájem!

Načítám