Článek
Konec skromnosti, konec nenápadnosti, konec nesmělosti. Nová Sportage je tu, aby ukázala celému světu, že Kia se konkurence nebojí a chce pravidla diktovat, nikoliv se řídit těmi, co nastavili jiní. Pátá generace oblíbeného SUV tu už nechce být jen do počtu, ale chce kralovat. A vypadá, že na to vážně má…
Tady to začalo
První Kia Sportage se narodila již v roce 1993 a o dva roky později dorazila i do Evropy. Tehdy to byla ještě poctivá drsná čtyřkolka, ale velmi civilizovaná, takže si ji zákazníci oblíbili jako pracovní nástroj i jako rodinné auto. Další tři generace, které na její úspěch nevázaly, už byla SUV moderního střihu, velice chytře navržená, praktická, úsporná a spolehlivá. Není divu, že Kia po celém světě už vyrobila přes 5 milionů kusů modelu Sportage. A další budou rychle následovat…
Už jen její design vám vyrazí dech. Stejně jako pokrokový elektromobil EV6, je i Sportage navržená designovým jazykem „spojených protikladů“, což v překladu do jazyka obyčejných lidí, kteří nenosí černé roláky a nestudovali umělecké školy, znamená sebevědomě výrazné auto, které však není uměle přezdobené nebo agresivní, z něhož jasně vnímáte sílu SUV, ale zároveň civilizovanost rodinného vozu. Po (technicky spřízněném) Hyundai Tucson je to další na pohled velmi zajímavé auto, které posouvá moderní design zase o něco dál.
Podobné je to s interiérem, který je o půl generace před konkurencí. Vévodí mu dva obrovské propojené displeje pro přístrojový panel a dotykový infotainment (velikosti úhlopříček neznáme, ale vypadají na 12,5 palce), přitom klimatizace má stále vlastní ovládací panel a na středovém tunelu se našlo dost místa i pro tlačítka vyhřívání/odvětrávání sedadel a pár dalších užitečných ovládacích prvků.
No a to je zatím vše, co vám o nové Sportage můžeme říci, Kia totiž kromě uvolnění prvních fotek zůstala na informace skoupá. Ale protože má Sportage stejný technický základ jako již představený Tucson, dovolíme si tipnout, že o pohon se budou starat benzinové (1,6 T-GDI o výkonu 150 a 180 k) a dieselové motory (1,6 CRDi s výkonem 115 a 136 koní) spojené s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou s pohonem předních nebo všech čtyř kol, které doplní výkonným, a přitom úsporný hybrid (230 koní) a plug-in hybrid (265 koní). Čistě elektrickou verzi nečekejte.
Taky předpokládáme, že na palubě Sportage budou ty nejnovější výkřiky moderní techniky v oblasti digitalizace a konektivity, bezpečnosti a autonomního řízení (respektive jízdní asistence). Kia však určitě nezapomene také na prostorný interiér (na první pohled to vypadá, že Sportage zase o něco povyrostla) a praktické uspořádání se spoustou šikovných řešení pro každodenní používání v reálném světě – to vždy patřilo k silným stránkám Sportage.
Nová Kia Sportage tak vypadá, že pořádně zamává s rozložením sil v segmentu C-SUV, do něhož na přelomu roku vtrhne. Jsme velmi zvědaví na detailnější specifikace, které se dozvíme pravděpodobně již v nejbližších týdnech. Zůstaňte naladěni na Garáž.cz!