Hlavní obsah

Nová Honda Jazz – prostor, variabilita a dvě překvapení

Foto: Honda

Kdo říká, že malé auto musí mít stísněný interiér? No, vlastně jen Honda s tím nesouhlasí, protože po tři generace modelu Jazz dokázala na kompaktním půdorysu vytvořit prostor odpovídající autu o třídu výš, bonusem navíc byla jeho chytrá vnitřní variabilita. To vše si ponechá i nová čtvrtá generace, která k tomu přidá dvě překvapení: ještě úspornější hybridní pohon a špetku atraktivity crossoveru.

Článek

Honda Jazz se od svého představení v roce 2001 stala globálním hitem, jehož prodeje atakují hranici 7 milionů kusů. Není divu, vždyť svým velkoprostorovým konceptem na půdorysu malého auta, uživatelskou přívětivostí a výkonnými, přesto úspornými motory dokáže snadno překonat většinu svých konkurentů.

Honda si to moc dobře uvědomuje a čtvrtou generaci svého kapesního bestselleru uvařila podle stejného receptu. Na minimalistický design exteriéru (zjevně trochu inspirovaného elektrickou Hondou e), který si stále zachovává tvary velkoprostorového auta (jež se srazilo při praní na 60°C), navazuje i minimalistický design interiéru – za jednoduchým dvouramenným volantem je jednoduchý digitální displej přístrojů, vpravo od něj dotykový displej infotainmentu, pod ním jednoduché ovládání klimatizace a… to je vlastně vše.

Foto: Honda

Interiér Jazzu má minimalistický design, který však působí vkusně a útulně

Jenže to úplně stačí, navíc vše vypadá vkusně a stylově, rozhodně ne spartánsky a lacině, jak je u mnoha malých aut zvykem. Neméně důležitý je však prostor za předními sedadly, tam se totiž dějí divy – pasažéři by měli mít dost místa na nohy i hlavu, za nimi by pak měl být objemný kufr. U zadních sedadel Magic Seats pak jdou klasicky nejen sklopit opěráky, aby se zvětšil kufr, ale také nahoru vyklopit sedáky, což vytvoří spoustu prostoru pro přepravu rozměrných předmětů (bicykl, vánoční stromek v květináči nebo třeba přerostlý bernardýn). Honda ještě neudala žádná konkrétní čísla, ale určitě to nebude horší než u minulé verze (kufr o objemu 354 – 1 314 litrů).

Nic konkrétního vám nemůžeme říci ani o pohonných jednotkách. Honda se pouze pochlubila, že nový Jazz bude v kontinentální Evropě k dispozici pouze s hybridní jednotkou i-MMD, kterou označuje jako „dvoumotorovou“, což naznačuje, že by tu elektromotor neměl být jen na výpomoc, ale měl by zastávat důležitější roli. Jestli však bude spolupracovat s tříválcem 1,0 l nebo čtyřválcem 1,5 l, to zatím nevíme a neznáme ani výkonové parametry. Pro Hondu je to krok k cíli spojenému s rokem 2022, kdy už chce v Evropě prodávat pouze modely s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.

Foto: Honda

Vedle běžné verze Jazzu bude k dispozici i varianta Crosstar s duchem crossoveru

U pohonu moderní technologie nekončí, Jazz bude vybavený komplexním balíčkem jízdních asistentů Honda Sensing s výkonnějším kamerovým systémem místo kamery a radaru, takže nouzové brzdění bude detekovat chodce a cyklisty dokonce i v noci, udržování jízdy v pruhu rozpozná i obrubníky a krajnice a adaptivní tempomat si poradí i v nízkých rychlostech při poskakování v zácpách.

Foto: Honda

Jazz je svým vzrůstem možná malé auto, ale velké a dospělé svým duchem

Nový infotainment se má prý ovládat stejně snadno jako smartphone a nabídne široké možnosti konektivity: wi-fi hotspot, indukční nabíjení, bezdrátové Andriod Auto a Apple CarPlay, vzdálený přístup přes mobilní aplikaci nebo nouzové volání. Nový Jazz bude zkrátka odpovídat modernímu vkusu, což potvrzuje i nová verze Crosstar s větší světlou výškou, ochrannými plasty, odlišnou maskou, střešními ližinami a vodě-odolným čalouněním v kabině.

Podle všeho se tedy nový Jazz znovu stane prodejním hitem. V Evropě si na něj však ještě chvilku počkáme, na český trh dorazí až v půlce roku 2020. Do té doby vám určitě přineseme podrobnější informace o pohonných jednotkách a o českých cenách. Těšte se!

Související témata:
Načítám