Článek
Poprvé naplno představila Honda nový model CR-V evropskému publiku na jaře během ženevského autosalonu. Zdá se, že své přednosti z předchozích generací si CR-V ponechalo a dle slov automobilky by novinka měla být nejvýkonnějším, nejbezpečnějším a nejdynamičtějším modelem CR-V v historii. Podle čeho tak japonští inženýři usuzují?
Tak zaprvé automobilka použila zcela novou technologii výroby karoserie a podvozku. Ten má být nejen pevnější a lehčí, ale i odolnější proti nárazu: „V novém CR-V je poprvé použita velmi pevná ocel nové generace, která se lisuje za tepla a tvoří až 9 % rámu karoserie. Díky tomu jsou místa zasažená při kolizi pevnější a zároveň byla snížena celková hmotnost podvozku,” uvádí výrobce. Nová konstrukce má mít také o 35 % vyšší ohybovou tuhost a o 25 % vyšší tuhost torzní.
Změnou prošlo také zavěšení kol. To má dopomoci zvýšení jízdního pohodlí a zlepšit ovládání vozidla na všech typech vozovky. „Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení přináší zvýšenou geometrickou stabilitu pro předvídatelné řízení při vysokých rychlostech, vynikající jízdní pohodlí a také lineárnější ovládání ve spojení s elektrickým posilovačem řízení,” slibují v Hondě. Zlepšit se mělo také odhlučnění auta.
Dalším tahákem mají být systémy Agile Handling Assist (AHA) a Real Time AWD. Prvně jmenovaný systém má být vyvinutý speciálně pro evropské trhy a má být přizpůsoben typickému stavu povrchu vozovek a stylu řízení. „Poskytuje při řízení mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu, například pro stabilní zatáčení a změnu jízdního pruhu na kruhovém objezdu, a to v nízké i vysoké rychlosti,” uvádí příklad výrobce.
V příplatkové výbavě pak nově najdeme zmiňovaný systém Real Time AWD. To je nejnovější technologie Hondy umožňující rozložit točivý moment na jednotlivé nápravy dle potřeby. V neposlední řadě pak vývojáři mysleli samozřejmě i na bezpečnost. U nového cé-er-véčka tak najdeme podobně jako u jiných modelů exkluzivní honďáckou konstrukci karoserie ACE, která využívá síť propojených předních rámů k pohlcení a odklonění energie v případě čelního nárazu. To má ochránit i další auta, která jsou součástí srážky.
Prvních vozů by se měli evropští zákazníci dočkat letos na podzim. Zpočátku budou k dispozici jen verze s 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC Turbo, zkraje roku 2019 by si pak měli přijít na své i zájemci o model s hybridním hnacím ústrojím.