Hlavní obsah

Nová Honda Civic oficiálně: Uhlazenější a propracovanější

Foto: Honda

Jedenáctá generace Hondy Civic už klepe na dveře a my pro vás nyní máme první detaily o konstrukci, designu, interiéru a výbavě, na další informace o evropské verzi si však ještě počkáme. Už teď v nás přitom nový Civic vzbuzuje (opatrné) nadšení!

Článek

Stalo se přesně to, co jsme očekávali – právě odhalená sériová podoba jedenácté generace Civicu je prakticky shodná s prototypem, který nám Honda ukázala loni v listopadu. A to je dobře, protože se chlubí uhlazenějším designem, než měla předchozí, trochu divoká desítka. Ostré hrany se poněkud zaoblily, detaily se zjednodušily, a nový Civic tak pozorovatelovu oku spíš lahodí, místo aby ho dráždil, což většina zákazníků jistě ocení…

Celkově je pojetí nového Civicu spíše evoluční než revoluční. Platforma zůstala shodná, důkladně se však vylepšovala: nabízí o 35 mm delší rozvor a širší rozchod pro lepší stabilitu a větší vnitřní prostor, rozsáhlejší použití vysokopevnostní oceli přineslo nárůst tuhosti v krutu o 8 % a v ohybu o 13 %, z čehož těží bezpečnost vozu, ale také jízdní vlastnosti (podporované přepracovaným zavěšením).

Foto: Honda

Nový Civic dorazí znovu jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový liftback

Také design kabiny působí čistším dojmem, kterému hodně napomáhá široká děrovaná lišta napříč celou palubní deskou z části integrující výdechy klimatizace. Pochopitelně nesmí chybět digitální přístrojový panel (displej o rozměru 10,25“) a dotykový infotainment (v základu 7“, ve vyšších výbavách 9“) s otočným ovládáním hlasitosti (chválíme), klimatizace má samostatný ovládací panel (také chválíme) a našlo se i dost místa pro přihrádku na mobilní telefon s indukčním nabíjením.

Foto: Honda

Interiér nového Civicu bude prostornější a designově čistší

Co na první pohled vidět není, to jsou kvalitnější materiály a zpracování, drobné změny pro lepší výhled z vozu (nižší hrana oken, posunutí čelního okna spolu se zmenšením palubní desky nebo změna pozice zrcátek) nebo vylepšení bezpečnosti (nový tvar čelních airbagů řidiče a spolujezdce efektivně bránící zraněním hlavy). Krásné příklady typické nenápadné mravenčí práce japonských konstruktérů…

O pohon evropské varianty Civicu by se znovu měly starat přeplňované benzinové motory (litrový tříválec a čtyřválcová patnáctistovka) ve svých mírně vylepšených verzích, předpokládáme i nasazení hybridu shodného s tím v novém crossoveru HR-V (detaily k evropské specifikace však Honda ještě nevypustila). Řízení budou ulehčovat i sofistikované jízdní asistenty (nouzové brzdění, adaptivní tempomat s vedením v pruhu a další), ale nejspíš je budete zapínat jen na dálnicích, protože řízení Civicu by stále měla být radost!

Nová Honda Civic tak slibuje posun správným směrem ve všech oblastech – bude hezčí na pohled, příjemnější na každodenní soužití a radostnější na řízení, navíc také bezpečnější, vybavenější, komfortnější a úspornější. Vážně se na ni už těšíme!

Načítám