Článek
Před pár dny jsem si psal o nové GT3 se svým známým, bývalým závodníkem, který v Porsche dělá testovacího jezdce. Když jsem se ho ptal na novou GT3 RS, kroutil se, ale pak řekl, že dvě věci mi prozradit může. Nová GT3 RS bude rychlejší než stávající ryze závodní provedení Porsche 911 GT3 Cup. A že auto bude mít opravdu aktivní zadní křídlo.
Jestli nevíte, co si pod aktivním zadním křídlem představit, tak asi nekoukáte na Formuli 1. Velký zadní spoiler generuje tolik potřebný přítlak v zatáčkách, ale při předjíždění pomalejšího jezdce se jeho lamely otevřou, a díky tomu má auto vyšší maximální rychlost. U nové GT3 RS to bude fungovat podobně – v zatáčkách se zadní křídlo postará o přítlak, ale na rovině se otevře, aby nekladlo tak velký aerodynamický odpor. Zároveň pak může fungovat i jako aerodynamická brzda, což už nějaký ten pátek používá třeba Bugatti Chiron nebo Pagani Huyara.
Už stávající generace GT3 RS může mít takzvané okruhové nastavení, kdy si změníte geometrii zadního spoileru a otevřete průduchy v předním nárazníku, ale výrobce vysloveně uvádí, že je to nastavení výlučně pro závodní tratě.
Očekáváme, že nová GT3 RS bude mít agresivně tvarované přední a zadní nárazníky, kapotu s odsáváním vzduchu a výrazné ventilační otvory. Uvnitř auta pak dvě skořepinová sedadla, ochranný rám a žádné zbytečnosti.
Srdcem auta bude ještě pořád atmosféricky plněný plochý šestiválec o objemu 4 litry. Měl by mít víc než 540 koní a přes 470 Nm, ale finální nastavení se teprve ladí. PDK bude jedinou dostupnou převodovkou, protože drtivá většina zákazníků bude auto používat hlavně pro jezdění na okruhu. Jsme také zvědaví na hodnoty zrychlení a maximální rychlosti, nová GT3 umí stovku za 3,4 s a jede až 320 km/h.
Nevíme, kdy Porsche novou GT3 RS ukáže, ale odhalení již v roce 2022 by nebylo žádným velkým překvapením. A ani nevíme, kolik bude stát, ale GT3 startuje na 3,6 milionu Kč a je jasné, že nové RS bude ještě o kus dražší.