Článek
Ano, vím, je to nekonečná debata, kterou vedou fanoušci rychlosti, nadšení majitelé i zarytí hejtři, a upřímně vám říkám, že se neshodneme ani u nás v redakci. Mně osobně se Toyobaru fakt líbí, má výborný podvozek a výborně se řídí, ale zadokolka, která nemá dostatek výkonu, aby udržela na plný plyn na dvojku protáčející se kola, mi zkrátka nesmí do garáže.
Jenže to by se mohlo změnit. Subaru oficiálně potvrdilo, že BRZ vyrobí i v druhé generaci, a Toyota odmítla zvěsti o tom, že by GT86 zařízla jako podsvinče. Japonský prestižní časopis Best car teď navíc přišel s informací, že v nové generaci Toyobaru nahradí stávající atmosférický dvoulitrový boxer motor se stejnou koncepcí, ale s větším objemem a přeplňováním! Konečně!!!
Konkrétně by mělo jít o boxer 2,4 l z modelu Subaru Ascent, kde má motor s kódovým označením FA24 výkon 264 koní a točivý moment 377 Nm. Samozřejmě, že v menším sportovním autě by musel mít tenhle motor úplně jinou palivovou mapu – tedy i výkonové křivky než v crossoveru, ale smysl to rozhodně dává. Snad se nestane to, že by přišel o turbo (panebože ne!), i když i tato varianta prý může nastat… Nicméně i tak by měl určitě víc koní než stávající dvoulitr. Jenže odejmout z vyladěného motoru turbo by byla velká škoda, tím spíše, když ten motor má Subaru vyzkoušený a dlouhodobě ho drží ve výrobě.
Takže za mě je tohle nejlepší zpráva měsíce září. Toyobaru, co jede bokem při každém sešlápnutí plynového pedálu, to je přesně to, o čem sní každý benzinový nadšenec. Otázkou samozřejmě je, jestli se dotyčná předpověď ukáže pravdivou. A pokud ano, kolik si za ty koně navíc automobilky řeknou.
Zatím není ještě ani jisté, kdy se nové generace Subaru BRZ a Toyoty GT86 objeví, obě automobilky zarytě mlčí. Ale protože už je to osm let od premiéry, upřímně doufám, že to bude nejpozději do roka a do dne (kuloáry dokonce již prosákla zvěst o konceptu za měsíc v Tokiu!). Pak mi začne Toyobaru dávat opravdu smysl a začnu o něm reálně uvažovat… A jak to máte vy?