Článek
Není to tak dávno, co předchozí generace tohoto pracovního pick-upu ještě hojně brázdily naše silnice. Častěji jste sice potkali dvojče Ford Ranger, ale přesto počet Mazd nebyl úplně malý. Na trh teď míří nová generace Mazdy BT-50, ale bohužel si na ni musíme na našem trhu nechat zajít chuť.
Aktuální generace se veze na vlně designu Kodo a vypadá vážně zatraceně dobře. Nečekal bych, že povedené linie současných modelů (nejvíc se asi podobá současné CX-5) sednou pracantovi tak skvěle. Jde tedy hlavně o přední část, od A-sloupku už tu jsou klasické pick-upové tvary. I zadní část s umírněnými světlomety není tak radikální jako osobní Mazdy.
Mazda si dala záležet i v interiéru, který na pohled vypadá stejně hodnotně, jako třeba v poslední šestce. Dominuje mu hlavně sportovně vypadající tříramenný volant a velký displej infotainmentu s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Mazda navíc nabízí i kožené čalounění, a to nejen sedadel, ale i palubní desky a středového tunelu. Ve výbavě nebude chybět adaptivní tempomat, nouzové brzdění, systém udržování jízdního pruhu a hlídání mrtvého úhlu.
Na vývoji už japonská automobilka nespolupracovala s modrým oválem jako kdysi. Tentokrát se obrátili na jinou japonskou legendu – značku Isuzu. Ostatně jejich pick-up D-Max je nyní jediným modelem této značky, který si u nás můžete koupit. Pod kapotou je vznětový třílitr s výkonem 188 koní a točivým momentem 450 Nm. Bohužel Mazda zatím nezveřejnila spotřebu nebo maximální hmotnost přívěsu, což je pro potencionální zájemce mnohdy důležitý údaj. Auto by ale mělo být schopné uvézt až tunu nákladu na korbě nebo táhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.
Jenže pokud se vám Mazda líbí, máte smůlu. Automobilka s ní zamíří hlavně na australský trh, u nás ji v showroomech nepotkáte. Je to ale škoda, tak pěkný pick-up bych možná na silnicích potkával rád.