Článek
Tyhle obří skoky prostě milujeme. Už dlouho se neukázala nová generace auta, která by přinesla opravdu zásadní změny. Teď to ale mění automobilka Bentley. Nicméně to neměla zase až tak těžké, protože Continental GT byl na trhu opravdu dlouho, přesněji od roku 2003 až do součanosti. S novou, druhou generací bude všechno úplně jinak. Design, interiér i technika. Jen ten dvanáctiválec bude podobný tomu, co byl v předchozí verzi. Ale začněme od začátku.
Bentley Continental GT byl vzhledově velkým až nabubřelým kupé, které mělo dost neohrabané jízdní vlastnosti. Co na tom, že pod kapotou byly silné motory. Potěšit dokázal akorát v přímce. To samé platilo o interiéru, který se snažil hrát na něco víc, ale zabíjel to obrazovkou s grafikou a rychlostí komunikačního systému, rovnajícímu se Škodě Superb první generace. Nová generace je úplným opakem. Vypadá kompaktnější, modernější a hlavně ji bude sedět popis sportovní. Přitom si udržela základní designové charakteristiky modelu Continental GT. Zároveň se hodně podobá konceptu Bentley EXP 10 Speed 6, který byl představen v Ženevě.
Přední části dominuje obří chromovaná maska chladiče a čtveřice oválných světlometů. Nový Continental GT má výrazně ostřejší rysy, pozvolně klesající střechu, vystouplé zadní blatníky a užší oválné zadní svítilny. Chtělo by se říct, že vypadá stejně, ale přitom úplně jinak. Například změna přední části umožnila posunutí nápravy o 13,5 cm dopředu, díky čemuž se snížil ponton karosérie.
Úplně jako z jiného světa je interiér. Konečně lze řícit, že vypadá luxusně a zároveň moderně. Zajímavou vychytávkou bude otáčející se displej ve středu přístrojové desky. Když budete chtít eleganci, schová se v útrobách přístrojovky a místo něho se na středovém panelu objeví tři malé analogové budíky a dřevo. Když budete chtít velikou navigaci a infotainment, tak se otočí a vyjede ven. Třetí možností bude úplně čistá plocha, která koresponduje s obložením interiéru na dalších částech palubky. Nebudou chybět kvalitní materiály, virtuální kokpit a nejlepší možné audio i komfortní systémy.
Podvozkově bude nový Continental GT stát na platformě VW Group MSB, což lajcky řečeno znamená nová Panamera. Pod kapotou bude zatím dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 634 koní a točivým momentem atakující 900 Nm. Nebude chybět pohon všech kol a aktivní podvozek, využívající nezávislého elektrického systému s výkonem 48V, který má Audi SQ7. Zatím nejsou známy další technické údaje, ale automobilka hovoří o výrazné úspoře hmotnosti, použití hliníku na podvozkových částí a dalších highlightech, které nám odtajní na autosalónu ve Frankfurtu.