Hlavní obsah

Nová Dacia Jogger – Nejlevnější sedmimístné auto v Evropě

Foto: Dacia

Netrpělivě očekávaná sedmimístná Dacia je konečně tady! Rumunská automobilka na letošním Mnichovském autosalonu představuje nový Jogger – duchovního nástupce sedmimístného velkoprostorového modelu Lodgy s tolik populárním šmrncem crossoverů.

Článek

Dacia se na evropském trhu těší obrovskému zájmu zákazníků, a dokonce letos v červenci sebrala titul Volkswagenu Golf, když se nové Sandero stalo nejprodávanějším vozem v segmentu kompaktních hatchbacků. Oblíbená rumunská automobilka navíc nyní představuje další model, kterým jistě osloví spoustu zákazníků. Je jím dlouho očekávaný sedmimístný Jogger, který se jako čtvrtý model značky bude prodávat po boku modelů Spring, Sandero/Logan a Duster.

Nová Dacia Jogger stojí na platformě CMF-B a je duchovním nástupcem sedmimístného modelu Lodgy a v pěti- nebo sedmimístné konfiguraci nabídne nejlepší poměr ceny a počtu sedadel na evropském trhu. Modelové označení „Jogger“ má odkazovat na sport a přírodu.

Foto: Dacia

Dacia Jogger se nebude bát ani dobrodružství v terénu

Jedním z hlavních záměrů bylo vyvinout praktické a robustní auto, což ostatně ukazuje zevnějšek vozu – Jogger je kombinací crossoveru a MPV a vypadá jako oplastované Sandero Stepway s velkým batohem na cestování. S celkovou délkou 4 547 mm je nejdelší a největší Dacií současnosti. Jogger je o 40 mm vyšší než Sandero, rozvor náprav má o 300 mm delší a jeho světlá výška je 200 mm.

Foto: Dacia

Postavou je Jogger něco mezi kombi a MPV s funkčností SUV. Tenhle koncept bude zaručeně fungovat!

V nejprostornější pětimístné konfiguraci se Dacia Jogger může pochlubit obrovským zavazadlovým prostorem o objemu 708 litrů, který sklopením druhé řady sedadel výrazně vzroste na celkových 1 819 litrů. Sedmimístná verze má maximální kapacitu kufru omezenou na 1 807 litrů. V celém interiéru je navíc k dispozici dalších 24 litrů uloženého prostoru v podobě odkládacích míst a schránek.

Zbytek vnitřku však není velkým překvapením, protože vypadá stejně jako v nejnovějším Sanderu. Interiér má známou architekturu s 8palcovou obrazovkou infotainmentu ve stylu tabletu a ovládáním klimatizace se třemi kulatými ovladači pod ním. Samozřejmostí multimediálního systému je navigace a bezdrátová podpora Android Auto a Apple CarPlay. V základní výbavě však dotykovou obrazovku nahrazuje držák mobilního telefonu a ke standardním funkcím patří automatické světlomety a stěrače, omezovač rychlosti a multifunkční volant.

Foto: Dacia

Moderní interiér Joggeru vychází ze Sandera/Loganu

S nejnovějším Sanderem, Sanderem Stepway a Loganem se shoduje také nabídka motorizací, která se zatím skládá jen ze spalovacích motorů na benzin a LPG. Vznětové motory jsou minulostí a nejsilnější motorizací bude nový přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TCe o 110 koních (81 kW), spojený se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. V nabídce motorizací nebude chybět ani dvoupalivová jednotka Eco-G s dojezdem až 1 000 kilometrů, díky 50litrové benzinové nádrži a 40litrové nádrži na LPG.

V roce 2023 se pak Jogger představí jako nejdostupnější sedmimístný hybrid na trhu s elektrifikovaným pohonem kombinujícím benzinovou šestnáctistovku s dvojicí elektromotorů (jedním elektromotorem a jedním posíleným alternátorem) s kombinovaným výkonem 140 koní, automatickou převodovkou a malým akumulátorem o kapacitě 1,2 kWh.

Dacia navíc slibuje, že se Jogger stane nejdostupnějším sedmimístným modelem v segmentu C se základní cenovkou na hranici 380 000 Kč! Zahájení objednávek je naplánováno na listopad letošního roku a první zákazníci si budou přebírat své vozy od února 2022.

Související témata:
Načítám