Článek
Loncin je sám o sobě jedním z největší výrobců motorek na světě a v Evropě ho známe hlavně díky motorům. Agregát od Loncinu najdete leckde, třeba v BMW F900R, které může udržet svou fajnově nízkou cenovku právě i díky výrobě motorů v Číně.
Teď však Loncin vstupuje na evropský trh s hotovými motorkami, a to právě pod značkou Voge. O import se potom stará německá společnost MSA sídlící v bavorském Weidenu. Skrz ni už se k nám dostávají třeba skútry a čtyřkolky Kymco, ale i motorky z aktuální produkce FB Mondial.
Pro Česko jsou připraveny hned čtyři modely Voge ve dvou kubaturách. A ačkoliv jsme nové stroje na vlastní oči ještě neviděli, už teď je nám jasné, že v tomhle případě rozhodně nepůjde o žádnou „sypačku z Číny“, na jaké jsme byli zvyklí před 15 lety. Voge je „novou generací“ motorek z Číny, které už si po stránce kvality nezadají ani s japonskou produkcí nižší cenové kategorie.
Jako příklad za všechny může posloužit nedávno propírané RVM 500 by Jawa. Na něm jsem pár dní jezdil a nemám prakticky vůbec žádné výhrady – jedná se o funkční, ale i pěkně a kvalitně poskládaný stroj. RVM 500 by Jawa tady navíc nezmiňuji jen tak mimochodem… Konkrétně jeho řadový dvouválec o objemu 471 cm3 pochází od Loncinu a ano, hádáte správně, je to úplně přesně stejný motor jako ten, který se představuje v pětistovkách Voge. Pro úplnost je ještě potřeba zmínit, že tenhle motor původně vyvinula a začala vyrábět Honda pro řadu CB 500 – leckde se uvádí, že jej Loncin vyrábí licenčně, ale proti tomu se Honda ohrazuje, takže těžko říct, jak to vlastně je.
Nicméně teď už konečně k samotným motorkám a začneme právě těmi většími pětistovkami. Zmiňovaný motor je v obou z nich, a v obou má taky přesně stejné parametry – 47 koní, 44,5 Nm a šestistupňovou převodovku. Na jedné straně je tu ostře designovaný naháč 500R, na straně druhé cestovní enduro 500DS (to si je celkově s RVM 500 by Jawa dost podobné). Obě motorky mají vedle motoru i spoustu dalších společných komponent a rozhodně se nejedná o žádné no-name značky.
Přední obrácené vidlice pochází od Kayaby, sedmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky Pirelli a brzdy jsou Nissin s ABS Bosch. Nechybí ani moderní detaily jako digitální přístrojovka nebo kompletně LED osvětlení. Enduro 500DS má pohotovostní hmotnost 205 kilogramů, naháč 500R jenom 198 kilogramů.
Velmi sympatické jsou taky ceny. 500DS stojí na českém trhu 152 990 korun, případně 167 990 korun, když si připlatíte za Adventure kit se sadou kufrů s držáky. 500R je pak za 142 990 korun.
Pro méně ostřílené jezdce jsou tu dále i dvě začátečnické třístovky – obě se řadí do kategorie naháčů, ale zatímco 300R jde cestou moderny, designově čistší 300AC sází na módní vlnu „retra“. V jádru jde však o takřka totožné stroje. V příhradových rámech se nachází jednoválce o objemu 292 cm3, naladěné na 26 koní a 23,5 Nm a spojené se šestistupňovou převodovkou. Oba stroje taky shodně váží 170 kilogramů pohotovostní hmotnosti. Stejně jako u pětistovek se tu pak nachází třeba LED osvětlení nebo digitální přístrojová deska.
Obě menší třístovky se navíc cenově vejdou pod stotisícovou hranici. Konkrétně je to 94 990 korun za 300R a 99 990 korun za stylovější 300AC.
Všechny motorky už lze v tuto chvíli objednávat na oficiálních stránkách, v průběhu jednoho či dvou týdnů pak bude představena síť zhruba patnácti prodejců. Ti zajistí i servis a budou se nacházet po celé republice.