Hlavní obsah

Nizozemci z nádherného Ferrari 612 udělali stylový kombík

Foto: Vandenbrink

Co si vybavíte, když se řekne Ferrari? Monoposty F1? Placaté supersporty, které jsou vše, jenom ne praktické? Tak obzvlášť ten druhý pohled na italská auta budete muset přehodnotit. Jakmile se totiž na Ferrari vrhne parta z Nizozemska, rázem je z něj místo italské placky celkem stylové a praktické kombi.

Článek

Už jste někdy slyšeli o tuningové, a hlavně karosářské dílně Vandenbrink z Nizozemska? Ve světě aut a jejich přestaveb fungují už pěknou řadu let, ale poprvé jsme je zaznamenali asi před 10 lety. Tehdy se chlubili rendery a návrhy přestaveb vozů značky Ferrari. Na tehdejší dobu šlo o hodně odvážnou, ale svým způsobem čistě odvedenou práci. I když jen na papíře. Doba však uzrála a tahle partička se rozhodla, že jeden z původně jen papírových projektů prostě stvoří.

A jakkoliv to zní zvláštně a jakkoliv to pravověrným milovníkům značky Ferrari trhá žílu, výsledek je prostě zatraceně dobrý. Celý výsledek jejich práce se jmenuje Vandenbrink Ferrari 612 Scaglietti Shooting Brake a jistě tedy už víte, jaký model se stal základem celé stavby. Kromě toho si ale u Vandenbrink vzali inspiraci u modelů FF a GTC4Lusso. Výsledkem je zajímavý italsko-nizozemský mix, kterému nechybí jak elegance a luxus, však jsme pořád u Ferrari, tak i jistá dávka praktičnosti.

Zcela přepracovaná je samozřejmě celá zadní partie auta, kdy nejzajímavěji asi vypadá střecha, kterou právě v zadních partiích ozvláštňuje dvojice velmi zajímavě řešených střešních oken. Pozoruhodně, ale vůbec ne špatně vypadá C sloupek, který je velmi silný, což však designu neubližuje. O pohon se stará agregát z 612 Scaglietti, tedy V12 o objemu 5,75 litru, jejíž výkon je 540 koní a točivý moment 588 Nm společně s automatickou převodovkou.

A teď to nejlepší! Už víte, že auto je reálné, žádná počítačová studie. A kromě toho je na prodej. Tohle stylové kombi, které má najeto 28 867 kilometrů, si tvůrce cení na 300 000 eur, tedy asi 8,7 milionu korun. A pokud byste koupi tohoto opravdu jedinečného auta nestihli, nezoufejte. Z Vandenbrink už se nechali slyšet, že tohle rozhodně není jejich poslední stavba. A ty další prý nebudou trvat žádných 10 let.

Související témata:
Načítám