Hlavní obsah

Nissan Z je zpátky: Šestiválec, manuál, pohon zadních kol

Foto: Nissan

Předchozí generaci sportovního kupé Nissan pod názvem 370Z vyráběl od roku 2009. Dlouhé čekání i spekulace, zda vůbec přijde nástupce, jsou nyní u konce. Japonská automobilka odhalila prototypovou verzi budoucího sporťáku. Vypadá, to, že nové „zetko“ bude stejně povedené jako jeho předchůdci. Radost ovšem kazí smutná zpráva o tom, že do Evropy se sporťák oficiálně nepodívá.

Článek

To čekání bylo skoro nekonečné. 370Z bylo povedené auto, ale po dvanácti letech na trhu už přeci jen zastaralé. Dočkáme se vůbec jeho nástupce? A bude to stále ryzí sporťák, nebo půjde cestou elektrifikace? Teď už známe odpověď! I když její část stále zůstává zahalena rouškou tajemství...

Co tedy víme – jde opět o klasické dvoumístné kupé s mocným šestiválcem vpředu, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Vnější vzhled je laděn silně retrospektivně, částečně připomíná zakladatele rodu 240Z (příď, silueta a celkové proporce), částečně 300ZX (zadní světla).

Foto: Nissan

Nissan 370Z je povedené auto, ale v dnešní době už přeci jen trochu zastaralé

Kapkovité přední světlomety doplňuje obří maska chladiče, záď se ostře svažuje stejně jako u předchozího 370Z. Nissan zatím auto označuje jako „prototyp“, takže se design finálního sériového vozu může ještě trochu lišit, ale nejspíš ne o moc.

Foto: Nissan

Podobnost nového Nissanu Z Proto s první Datsunem 240Z je čistě záměrná

S délkou 4 382 mm, šířkou 1 850 mm a výškou 1 310 mm je Nissan Z Proto o 142 mm delší než předchůdce 370Z, ostatní rozměry jsou v zásadě shodné. Auto stojí na 19palcových kolech. V interiéru pak zaujmou tři speciální budíky na přístrojové desce, hlavní ukazatele pak mají formu displeje. Interiér si zachoval původní podobu, je ale výrazně modernější. Nu, a to je vše, co Nissan oficiálně odtajnil. Proto teď dejme trochu prostoru spekulacím...

Foto: Nissan

Kulatý volant, páka manuálu a tři pedály, dokonce i klasická ruční brzda – to je slušný základ pro dobrou řidičskou zábavu

Předchozí 370Z mělo pod kapotou 3,7litrový atmosférický šestiválec, nový model by měl podle všeho dostat šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly vycházející z jednotky pohánějící Infiniti Q60. Zdvihový objem se zmenší na tři litry, výkon by však měl povyskočit na úroveň 400 koní – proto by se sériová verze měla jmenovat 400Z.

Produkční verze nového „zetka“ dorazí do autosalonů v zámoří příští rok. Předpokládáme, že nakonec vznikne i roadster a verze s automatickou převodovkou. Automobilka ovšem před chvílí oficiálně potvrdila smutnou zprávu. Vůz se do Evropy nepodívá. Důvodem je kombinace nepříznivých faktorů. Lidé na starém kontinentě zkrátka přesedlali ze sporťáků do mohutných SUV a proti novému Zetku hraje také složitá homologace a vysoké emise. A to je velká škoda, nám se totiž moc líbí! A co vám?

Načítám