Článek
Pulsar přišel na trh v roce 2014 coby vůz segmentu C, tedy konkurující Volkswagenu Golf, Fordu Focus, Opelu Astra nebo Hondě Civic. Záměrně vynechávám tuzemskou Škodu Octavii, která ačkoliv se mnohdy uvádí u nás coby vedoucí model kategorie nižší střední třídy, je pořád trochu přerostlá na délku, byť rozvorem do ní spadá.
Do v Evropě populárního segmentu C se vrátil Nissan po dlouhé odmlce. Svůj model totiž na tomto trhu nabízel naposledy v roce 2006, než se přestala vyrábět starší Almera. Pulsar tedy přišel s osmiletým odstupem.
V minulosti jsem měl dokonce vícekrát možnost zástupce této modelové řady na vlastní kůži vyzkoušet a rozhodně se nejednalo o špatné auto. Mělo sice lehce hlučnější, ale komfortní a univerzálně nastavený podvozek, docela slušné motory a bylo prostorné. Jenže oproti zavedeným stálicím, typicky třeba Golfu nenabízel Pulsar nic navíc a postrádal v mnoha ohledech jeho německou preciznost. Například interiér soupeře z Wolsburgu je proti hatchbacku japonského výrobce o dost lepší a podobně je to třeba s nabídkou infotainmentu – jakkoliv je ten v Golfu o dost dražší.
Ať už si vedl Pulsar proti svým konkurentům jakkoliv, podstatné je, že na trhu bohužel neuspěl a nyní končí. Předpoklad Nissanu byl vysoký – celkem 64 000 nových klientů ročně. Jenže za loňský rok se podle JATO Dynamics prodalo Pulsarů neporovnatelně méně, jen 25 221. V oficiálním prohlášení japonské značky stojí, že rozhodnutí o ukončení produkce a nabídky této řady padlo v návaznosti na „rapidní odklon evropských zákazníků od klasických segmentů ke crossoverům“.
V továrně ve španělské Barceloně se proto přestal Pulsar pro evropský trh vyrábět již v červnu a aktuálně zbývá v nabídce Nissanu v daném segmentu už jen elektromobil Leaf. Prodeje potom táhnou velmi populární crossovery Juke a Qashqai.
Podobná situace panuje taky na ruském trhu. Odsud Nissan vyhodil sedan Almera určený pouze pro něj a v prodejích vévodí X-Trail následovaný Qashqaiem. Jediné místo, kde se Pulsar nadále prodává, je Čína. Zde ovšem nese název Tiida, má lehce odlišný vzhled a dokonce přímo v Říši středu vzniká, konkrétně v Kantonu.
Již jednou jsme se vás u testu nové Škody Karoq ptali na palčivou otázku týkající se souboje crossoverů s klasickými auty. Zatím těsně vedou SUV a kříženci, ovšem zde můžete do stávající ankety přidat svůj hlas a výsledek změnit.