Hlavní obsah

Nissan Silvia S15: Unikát přestavěný českým nadšencem

Japonsko a devadesátá léta je kombinace, která vyústila v kult driftu. A právě tam vznikla ta nejlepší auta, ze kterých se staly nejoblíbenější driftovací speciály, jako je i Nissan Silvia. Jeden úžasný kousek s kódovým označením S15 jsme našli ve vaší garáži.

Článek

Jízda bokem je jednou z nejúžasnějších věcí, kterou můžete zažít za volantem sportovního vozu. Když se to umí, tak je to nádherný a elegantní tanec automobilů, který si každý jednoduše zamiluje. Potřebujete proto auto s pohonem zadních kol, dobrým rozložením hmotnosti a skvělou zpětnou vazbou. I proto se pozornost většiny driftovacích maniaků upírá do Japonska, odkud jízda bokem do celého světa doputovala. Právě tady je největší koncentrace těch správných aut. 

Mezi driftovací legendy patří automobilka Nissan a její model Silvia, který je v Evropě populární spíše pod názvem 200SX. My známe čtyři generace tohoto modelu, ale celkově se jich od začátku výroby, která byla zahájena v roce 1965, objevilo celkem 7! O driftování se tento model začal zajímat až ve své čtvrté generaci, která měla kódové označení S12, tedy varianta kupé s dvojicí dveří. Pod přední kapotu se dostaly přeplňované i atmosférické motory v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a výkonem od 120 až do 190 koní. 

Foto: Archiv Garáž.cz

V druhém díle našeho pořadu Vaše garáž jsme vyzkoušeli poslední generaci Silvie s označením S15, jejíž výroba skončila v roce 2002. Tenhle kousek je opravdu raritní. Poté, co se dostal do naší vlasti, byl kompletně přestaven a upraven podle přání majitele. Je v dokonalém stavu, s pořádně svalnatým motorem a je vlastně takovým unikátem. Jedná se o sportovní vůz klasického FR konceptu, tedy s motorem vepředu a pohonem zadních kol. Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec, kerý má v sériovém provedení 240 koní a nejlepší na tom autě je, že nemá žádnou stabilizaci ani jiné elektronické pomocníky. Tento vůz je výjimečný tím, že se jedná o jeden z mála levostranných kousků. To je dáno tím, že se poslední generace vyráběla pouze s pravostranným řízením a byla určena především pro japonský trh.

Interiér je kompletně vyroben na zakázku. Motor byl upraven a v současnosti se dostal na 360 koní a 370 Nm. Zvýšený výkon si vyžádal lepší brzdy, konkrétně z Nissanu R34 GTR. Krásný zvuk motoru přenáší titanový výfuk značky Tomei. Starší převodovka byla nahrazena novou od firmy HPI, která vydrží zvýšený výkon a má zkrácené převody. Z vizuální stránky je na autě originální japonský bodykit Vertex Lang a auto jezdí na kolech Advan Racing GT na pneumatikách Yokohama Advan AD08R.

Načítám