Článek
Co si budeme povídat, image je v dnešní době pro automobilky vším. A posílit svoji image lze například tak, že automobilka bude stále působit vyspěle a moderně, avšak zároveň nezapomene své kořeny. A svým fanouškům to může značka dokázat třeba i takovými drobnostmi, jako osvěžením designu loga…
Jak už jsme viděli u BMW a Volkswagenu, je jasné, že momentálně poměrně frčí minimalistický design. Stejnou cestou se teď vydává i Nissan, který trojrozměrné stříbrné logo nahrazuje velmi jednoduchým, dvourozměrným motivem s černým písmem. V tom samém duchu se nese také znak sportovní divize Z.
Vyvstává tak otázka, zda bude Nissan toto nové logo používat podobně jako BMW pouze ve světě internetu, nebo se objeví i přímo na modelech, které budeme potkávat na silnicích. Popravdě, to zatím jasné není. Víme však, že Nissan nové logo už stihl zaregistrovat v zemích jako Velká Británie, Chile, Argentina, Peru a Uruguay. Další s největší pravděpodobností budou následovat.
Emblém sportovní divize už je registrován třeba v Kanadě, ale i na opačné straně světa – na Novém Zélandu. Když už je však řeč o divizi Z, vyplouvají na povrch spousty spekulací o novém připravovaném sporťáku, který by nahradil skvělý, ale dnes už letitý model 370Z. Ten už se vyrábí od roku 2009.
Samozřejmě toho nevíme příliš, to důležité však ano – vůz, který má nést název 400Z, už byl několikrát spatřen při testování a samozřejmě i na neblaze proslulém Nürburgringu. Zdá se, že se tedy nemusíme bát toho, že by nové „Zetko“ bylo vyměklé. 400Z má údajně pohánět 3,0l dvakrát přeplňovaný V6 o výkonu (překvapivě) 400 koní, přičemž síla poputuje na zadní kola skrz moderní devítistupňový automat. V kuloárech se ale proslýchá, že za příplatek bude i manuál. Ano, přátelé, ta doba je tu – manuál už je dnes za příplatek!
Buďme však rádi za to, že na manuální řazení nezapomněli úplně. Pro staromilce máme však i další dobré zprávy – šušká se něco o tom, že 400Z by mělo být designově poměrně zásadně ovlivněno dnes už ikonickým modelem 240Z. Je pravda, že ono i to nové logo je podobné tomu na klasických Datsunech série Z, takže by to smysl dávalo.
Jsou to tedy samé dobré zprávy – manuál zůstane, V6 zůstane, bude retro design… Jo, to by šlo. Samozřejmě se musíme vzdát puristy milovaného atmosférického plnění, ale díky dnešním technologiím už není problém postavit velmi zajímavý (a vlastně i poměrně zvučný) motor přeplňovaný turbodmychadlem. Už teď jsme zvědaví!